A8: Varianta albastră nu se modifică la Horlești. Proprietarii afectaţi vor fi despăgubiţi

vineri, 07 iulie 2023, 01:50
2 MIN
 A8: Varianta albastră nu se modifică la Horlești. Proprietarii afectaţi vor fi despăgubiţi

CNAIR menține și nodul prevăzut în zonă pentru conectarea la DJ 282

 

Traseul A8 în zona Horlești nu va fi deviat, au decis cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Prin urmare, proprietățile afectate vor fi evaluate în vederea exproprierii, iar deținătorii se vor putea adresa instanței dacă despăgubirile nu sunt pe măsură. Proiectul va merge mai departe cu forajele lăsate la urmă pe acest sector. Consitrans mai are de efectuat 1750 ml de foraje pe sectorul 3, restul sectoarelor fiind finalizate, și estimează că până la finalul lunii le termină și pe acestea, am aflat de la Irinel Bucur, activist pro-autostradă.

Nodul prevăzut la Horlești, pentru conexiunea cu DJ 282, rămâne și el pe hartă, între cele de la Lețcani și cel de la nord de Vulturi.
Cât privește drumurile de legătura spre Aeroportul Iași și Spitalul Regional de Urgență, va fi încheiat un subcontract pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru obținerea acordului de mediu. Calea de acces respectivă ar urma să aibă două benzi pe sens, va porni din bd. C.A. Rosetti, va ajunge la SRU, apoi la Aeroport și se conecta la autostradă prin Rediu Aldei sau pe alt traseu care va fi stabilit ulterior.

La Rediu au fost câteva dezbateri publice legate de traseul Autostrăzii Unirii. În martie, au fost invitați la ședința Consiliului Local Cătălin Urtoi, consilier onorific al ministrului Transporturilor, și Irinel Bucur. Ei au explicat atunci că traseul autostrăzii este stabilit, dar au fost de acord că există situații excepționale care ar mai putea schimba ceva. Cătălin Urtoi i-a invitat pe primarul Ciprian Grosu și pe președintele de ședință Sebastian Baciu la sediul CNAIR pentru discuții privind situația ivită.

CITIȚI ȘI: Pe Varianta Nord a autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, situația e albastră

 

Zilele trecute, într-o discuție la care au participat consilierii locali, câteva zeci de localnici, dar și reprezentanți ai asociației Moldova Vrea Autostradă, aceștia din urmă au subliniat avantajul prezenței nodului A8-DJ282. Punctul de vedere remis atunci CNAIR, în favoarea menținerii traseului – care ar afecta, printre altele, o investiție imobiliară – dar cu respingerea nodului, a fost așadar luat în calcul pe jumătate.

Licitația pentru atribuirea contractului de execuție pentru segmentul A8 între Moțca și Ungheni urmează să fie lansată anul viitor, primul tronson fiind ce mai probabil Moțca-Lețcani. Rămâne „în cărți” pentru anul acesta licitația care vizează segmentul montan al autostrăzii. 

Comentarii