Adrian Covăsnianu după ce a fost demis de la Transporturi de Cîțu: Lupta nu s-a terminat

joi, 09 septembrie 2021, 08:20
4 MIN
 Adrian Covăsnianu după ce a fost demis de la Transporturi de Cîțu: Lupta nu s-a terminat

Florin Cîțu i-a destituit miercuri seara pe secretarii de stat ai USR PLUS. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial. Printre aceștia era și secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, ieșeanul Adrian Covăsnianu.

"Final de aventură la Ministerul Transporturilor!

Astăzi 08.09.2021 conform Deciziei Prim-Ministrului, publicată în Monitorul Oficial, am fost eliberat din funcția de Secretar de Stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii!

Nu regret absolut nimic din această experiență UNICĂ la Ministerul Transporturilor! Am făcut parte dintr-o ECHIPĂ condusă de CĂTĂLIN DRULĂ care a muncit zi și noapte pentru proiecte, idei și strategii de dezvoltare a infrastructurii României! Personal am sacrificat multe zile și nopți, am maturizat proiectele de infrastructură rutieră și feroviară din Moldova și alte regiuni ale țării pe o direcție IREVERSIBILĂ! Am privit înainte chiar dacă multe persoane îmi spuneau că "nu merită" sau că "nu se poate/e imposibil/nu există susținere pt X proiect/nu există finanțare".

După aceste 8 luni pot spune că am fost o 'rotiță' la un angrenaj ce a promovat interesele României!

Viața merge mai departe și cel mai important este ca:

1) Să se aprobe PNRR și capetele de autostradă din sectorul montan al autostrăzii A8 pe care le-am propus anul trecut să se maturizeze și să se lanseze licitația de EXECUȚIE din 2022!

2) Să CONTINUE procedura de obținere a Acordului de Mediu pentru Studiul de Fezabilitate la podul de la Ungheni (estimat iun 2022) și ulterior să se lanseze licitația de Proiectare și EXECUȚIE.

3) PROIECTAREA pe sectorul Ungheni-Iași-Tg. Neamț să continue într-o manieră accelerată și din 2023 să se poată lansa licitația de EXECUȚIE!

4) la V.O. Iași-Est (proiect pe care l-am conceput anul trecut) să fie lansată licitația de PROIECTARE pe SICAP. Conform informațiilor din CNAIR în perioada 10.09-13.09 vom avea lansată licitația de studiu de prefezabilitate+Studiu de Fezabilitate. Am lucrat împreună cu specialiștii din CNAIR la Caietul de Sarcini.

5) În februarie 2022 să se finalizeze Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Roman-Iași-Frontieră. Precizez ca in cadrul acestei investiții am corelat proiectul de modernizare a căii ferate cu trenul metropolitan Iași, am propus dublarea liniei de CF de la Socola Triaj la Ungheni și inclusiv electrificarea M600 până la granița României cu Moldova.

6) Varianta de Ocolire Bârlad (proiect pe care l-am monitorizat îndeaproape din aug 2020 până în prezent) ce are o mobilizare crescută de aproximativ 30% să CONTINUE accelerat!

7) proiectul pe care l-am inițiat cu privire la eliminarea restricțiilor de viteză pe regionalele Iași, Galați și București să CONTINUE! Pe Ploiești-București am eliminat toate restricțiile de viteză deja. Până în decembrie 2021 se vor elimina și alte restricții ce vor conduce la economii de timp de minute bune!

* proiectul cu privire la navigabilitatea râului Prut să demareze. Am conceput și operaționalizat Grupul de Lucru pentru acest proiect naval.

9) odată cu rectificarea bugetară aprobată, prin creditul de angajament pe care l-am propus să se creeze premisele procedurale pentru lansarea licitației de PROIECTARE pentru modernizarea căii ferate și electrificarea magistralei M600 Iași-Bârlad-Tecuci. E nevoie de 8 milioane de lei pt Studiu de Fezabilitate.

10) Sistemul de drum alternativ 2+1 de pe DN 2 să fie extins și pe DN 28. Am militat pentru 2+1 benzi până la construirea autostrăzii A7 în vederea creșterii siguranța de deplasare între București și Iași.

11) După 16 septembrie să avem oferte depuse pt EXECUȚIA celor 63,25 km dintre Ploiești și Buzău, sector component al Autostrăzii A7.

12) În luna octombrie 2021 să se lanseze licitația de EXECUȚIE pentru Buzău-Focșani și ulterior până în decembrie 2021 și sectorul Focșani-Bacău și cu ceva șanse și Bacău-Pașcani.

13) Anul feroviar al căilor ferate – eveniment pe care l-am gestionat cu reprezentanții Comisiei Europene – în perioada 17-19 septembrie va consemna traversarea României cu trenul Connecting Europe Express pe traseul Giurgiu-București-Brașov-Sibiu-ClujNapoca-Oradea-Arad. Urez mult succes autorităților locale și naționale pentru buna desfășurare a evenimentelor.

14) propunerile legislative, administrative, grupurile de lucru pe care le-am creat (Gara de Nord, Magistrala M4 Gara de Nord-Progresu) să CONTINUE!

Consider că LUPTA nu s-a terminat ci doar s-a consumat o etapă! Eu sunt o persoană de anduranță!

Mulțumesc colegilor și prietenilor din MT, CNAIR, CFR Infrastructură, CFR Călători ce m-au susținut și au înțeles necesitatea modernizării României! Am lucrat cu oameni profesioniști, cu multă experiență și expertiză în domeniul infrastructurii și transporturilor!

Mulțumesc USR Iași – Cosette Chichirău pentru susținere și încredere, ieșenilor ce m-au susținut dar și celor care m-au criticat constructiv!", a scris Covăsnianu pe Facebook.

Comentarii