Câţi pensionari sunt înregistraţi în Iaşi. De cinci ori populaţia Paşcaniului

vineri, 15 mai 2020, 15:08
2 MIN
 Câţi pensionari sunt înregistraţi în Iaşi. De cinci ori populaţia Paşcaniului

Instituțiile locale recomandă în continuare ieșenilor interacțiunea la distanță cu unitățile administrative, cu scopul prevenirii răspândirii infectării cu noul coronavirus.

Activitatea de relații cu publicul se va desfășura cu precădere prin telefon, poștă, email, cetățenii având posibilitatea depunerii documentelor la ghișee doar dacă este o urgență și dacă nu există o altă variantă.

„Întrucât modul de comunicare cu beneficiarii desfășurat exclusiv online s-a dovedit eficient, rugăm persoanele care accesează serviciile Casei Județene de Pensii (CJP) Iași să utilizeze în continuare aceleași forme de comunicare”, se menționează într-un comunicat de presă al CJP Iași.

În evidența CJP Iași sunt înregistrați 166.377 de pensionari, din care 150.701 pensionari de stat, iar 15.676 pensionari din sistemul public.

Potrivit instituției, în cursul lunii aprilie au fost înregistrate un număr de 3.359 de lucrări, din care 1.367 de lucrări în cadrul Serviciului de Stabiliri Pensii, 1.289 în cadrul Serviciului de Plăți Pensii, 386 de lucrări la Serviciul de Relații cu Publicul și 247 de lucrări la Serviciul de evidență Contribuabili, toate efectuate de la distanță.

Inclusiv solicitările pentru acordarea ajutoarelor de deces au fost făcute de ieșeni utilizând instrumentele tehnologice. Numărul lor a ajuns la 568 în cursul lunii aprilie, informează instituția.

„Având în vedere vulnerabilitatea segmentului de vârstă (65+) care se adresează serviciilor noastre, recomandăm solicitarea de audiențe și/ sau consiliere la numerele de telefon afișate pe site-ul instituției sau electronic, pentru evitarea deplasării la sediu și contactul direct cu lucrătorii", se mai arată în comunicatul lor de presă.

Și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini de la distanță, respectiv prin utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV),  depunerea online a declarațiilor prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate, iar pentru efectuarea plăților prin intermediul serviciilor oferite de terți: internet banking și  www.ghiseul.ro.

Formularele/ declarațiile fiscale care nu se pot transmite momentan electronic pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat.

„ANAF informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor", precizează reprezentanții instituției. (Florentina SANDU)

Comentarii