Criză acută de personal. CTP Iaşi caută prin alte judeţe şoferi şi vatmani

marți, 23 octombrie 2018, 01:49
3 MIN
 Criză acută de personal. CTP Iaşi caută prin alte judeţe şoferi şi vatmani

Compania de Transport Public (CTP) se confruntă cu o criză de personal în ceea ce priveşte şoferii şi vatmanii. Deficitul este atât de mare încât reprezentanţii CTP caută, printre altele, recrutarea de personal din alte zone ale ţării, dar această variantă atrage şi costuri suplimentare, respectiv cazarea viitorilor salariaţi.

Dintr-un raport al companiei reiese că ar mai trebui angajate încă 89 de persoane pentru ca CTP să funcţioneze în condiţii normale. Raportul a fost aprobat recent de conducerea operatorului şi face referire la activitatea Consiliului de Administraţie în prima jumătate a anului.

„Se înregistrează în continuare un deficit major de personal de bord, adică 267 şoferi autobuz existenţi faţă de 321 normali (83,17%) şi 183 vatmani existenţi faţă de 218 normali (83,94%)“, se arată în raportul CA.

În semestrul I al anului curent din cadrul CTP au plecat 49 de şoferi şi vatmani, iar 34 dintre aceştia au ales calea demisiei. Alţi 6 au fost concediaţi, iar restul au fost ori pensionări, ori au plecat la încheierea perioadei de probă.

Comparativ, în primul semestru al anului 2017, de la CTP plecaseră 29 de şoferi şi vatmani, iar până la sfârşitul anului trecut numărul acestora ajunsese la 36 de persoane. „Moti­vele invocate la plecările prin de­misii au fost în principal de natu­ră salarială, dar şi de neadaptarea la condiţiile de lucru sau responsabi­lităţi mari raportat la venitul înca­sat“, se precizează în raportul CA.

Ce soluţii are CTP pentru acoperirea deficitului

Directorul general al CTP, Cris­tian Stoica, a confirmat ieri că deficitul se înregistrează în continuare, dar a subliniat că au fost luate mai multe măsuri în încercarea de a atrage noi angajaţi.

„Noi încercăm mai multe variante pentru atragerea de noi şoferi şi vatmani. În primul rând, am contactat firme de recrutare din ţară, să vedem dacă putem aduce angajaţi din alte judeţe. În al doilea rând, am contactat toate şcolile private de şoferi din Iaşi şi le-am transmis că suportăm noi costurile necesare pentru un şofer dacă el se angajează ca 5 ani să lucreze la noi. Apoi, noi avem şcoala de vatmani autorizată şi, în curând, o vom avea şi pe cea de şoferi, actele sunt depuse, în aceleaşi condiţii. Nu în ultimul rând, lansăm frecvent concursuri de angajare“, a declarat directorul CTP.

El a menţio­nat că, în general, la nivel naţional este o criză de personal în ceea ce priveşte angajarea de şoferi şi vatmani. Pentru ca o persoană să se angajeze la CTP, trebuie să aibă minimum 21 de ani şi să aibă permis categoria B, ulterior CTP suportând costurile pentru categoriile necesare la autobuze sau tramvaie, a mai adăugat Stoica.

În total, în primul semestru al acestui an, de la CTP au plecat 91 de persoane şi au fost recrutaţi, în contrapondere, 79 de noi angajaţi. În va­ră, numărul de salariaţi activi ajungea la 1.381 de persoane, cei mai mulţi fiind cei din personalul de bord (485 de şoferi şi vatmani), urmaţi de personalul care asigură mentenanţa mijloacelor de transport şi a infrastructurii (474).

Totodată, 245 de angajaţi constituie personalul de exploatare (impiegaţi, revizori, controlori, vânzători bilete), 96 – personal operativ (agent transporturi, casieri, paznici, motopompist, operatori automate bilete, controlori calitate, primitori distribuitori), iar 89 reprezintă personalul TESA (tehnic – economic – secretariat – administrativ).

Comentarii