Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Fapte pentru Iași: Guvernul deblochează marile proiecte de infrastructură ale Iașului! (P)

GALERIE
alexe 2alexe 1
  • alexe 2
  • alexe 1
- +

Vizita Ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la Iași a însemnat lansarea oficială a termenelor guvernamentale pentru autostrăzile A7 şi A8, respectiv anunţarea demarării lucrărilor la obiectivul 4 al centurii ocolitoare a Municipiului Iaşi, dar şi proiectul trenului metropolitan Iaşi.

Împreună cu ministrul transporturilor și oficiali din cadrul ministerului, însoțiti de primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica, de primarul comunei Miroslava,  Dan Nița, primarul comunei Lețcani, Stelian Turcu și Ioan Alexa, reprezentantul comunității din Podu Iloaiei, am întreprins o serie de vizite de lucru în zonele cu cele mai stringente probleme de infrastructură rutieră, pentru a vedea situaţia din teren şi a traficului din arealul drumului european E85, dar şi obiectivele de investiţii de pe traseul viitoarei autostrăzi şi a centurii ocolitoare a Municipiului Iaşi.

Avem la Podu Iloaiei 'emblema' administraţiei PSD, monumentul neputinţei şi ignoranţei social democrate, căci de ani de zile este cartoful fierbinte al traficului din judeţ, dar nici primarul PSD de acolo, nici actualul preşedinte al Consiliului Judeţean nu au făcut niciun demers concret pentru a identifica şi implementa soluţii concrete.

Sunt tot mai multe zilele când pentru a tranzita oraşul Podu Iloaiei, ai nevoie de multă răbdare, nervi de oţel şi un răgaz de 40-60 de minute, deşi ai de parcurs 6 km. Tot mai multe blocaje rutiere care sufocă efectiv oraşul!

Este o situaţie disperată atât pentru localnici, cât şi pentru cei sunt în trecere!

Devine tot mai evident că multe sectoare de pe E583 sunt incapabile să preia tot traficul rutier! La Sârca, la Podu Iloaiei şi în interiorul multor localităţi avem nevoie fie de extinderi, fie de rute ocolitoare, alternative, care să preia o parte din volum şi să asigure deplasarea în condiţii de maximă siguranţă şi într-un timp rezonabil!

După 8 ani în care, inexplicabil, a stat în sertarele Ministerului Transporturilor, Obiectivul IV al Centurii Ocolitoare a Municipiului Iași, respectiv Rond Uricani - penetrare capăt Dacia, va fi deblocat și finanțat.

În noiembrie 2020, va fi posibilă licitarea lucrărilor de execuţie la acest tronson, urmând ca lucrările efective de execuţie să înceapă în primele luni ale lui 2021. Având în vedere că acestea vor avea ca termen 12 luni, se poate anticipa ca la sfârşitul anului viitor să existe o nouă poartă de intrare în municipiu.

Mai mult, soluția tehnică propusă în 2010 este depășită, fapt pentru care noutatea este că obiectivul 4 va avea două benzi pe sens şi nu una cât era până acum în plan.

Iată cum un proiect care stagnează din 2012 a fost urnit în câteva luni, demonstrându-se că atunci când există voinţă politică şi cooperare a autorităţilor locale şi centrale, proiectele pot fi puse în mişcare.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode a comunicat că pentru autostrada Unirii, pe secţiunea Târgu Mureş - Târgu Neamţ s-a acordat o extensie de timp de 6 luni. Asta înseamnă că la începutul anului 2021 avem finalizată revizuirea studiului de fezabilitate, etapa următoare fiind cea de scoatere la licitaţie. Pentru secţiunea Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, am anunţat astăzi transmiterea către ANAP a documentaţiei, vom urca în ŢICAP anunţul pentru revizuirea SF şi întocmire proiect tehnic, astfel încât, după această etapă, să putem să scoatem la licitaţie execuţia. În condiţiile în care procedurile sunt în linie dreaptă şi nu avem parte de contestaţii, anul 2027, din punctul nostru de vedere este anul în care autostrada Unirii ar trebui să fie finalizată.

Este încă o veste bună pentru regiunea Moldovei, după  deblocarea proiectului podului de la Ungheni în doar trei luni, în cadrul a două întâlniri dintre Ministerul Mediului şi CNAIR, acestea regăsindu-se în OUG 101/2020 care modifică şi completează legea autostrăzii Unirii.

Îmi doresc enorm, pentru a reuși conectivitatea cu A7 și A13 ca lucrările pentru A8 să înceapă de la Ungheni spre Iaşi şi Tg Mureş pentru a rezolva astfel problema aglomerărilor de la Podu Iloaiei, Târgu Frumos şi centura Paşcani.

Este cert că Iaşul nu se mai poate dezvolta cu infrastructura pe care o are în prezent, iar eu şi cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, suntem hotărâţi să rezolvăm aceste probleme de infrastructură pe care astăzi le are Moldova", a declarat Costel Alexe, Ministrul Mediului și candidatul PNL la Președinția Consiliului Județean Iași.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri