COMUNICAT DE PRESA

(FOTO) Infotrip cu mari tour operatori organizat de Destination Iași

miercuri, 08 septembrie 2021, 15:36
3 MIN

Asociația „Destination Iași” a organizat în perioada 2-5 septembrie  un infotrip cu reprezentanți ai marilor tour operatori naționali de incoming, adunați sub umbrela Asociației Incoming Romania, cu scopul de a le prezenta oferta turistică a Municipiului Iași și a Județului Iași. Tour operatorii de incoming prezenți sunt partenerii celor mai importante companii de turism internaționale, oferind astfel Iașiului șansa de a fi inclus în cataloagele acestora.

Membrii Asociației, în frunte cu managerul Dora Morhan, au pregătit pentru invitați trei zile tematice: 1. Descoperă Iași – Capitala Culturală a României,  2. Excursie în Vestul județului Iași, 3. Iașul Romantic – Destinație de Familie. Aceste experiențe au fost întregite de o vizită de inspectare a structurilor de cazare din Iași, pentru a întregi formula viitoare a pachetelor turistice care vor include Iașiul.

Incursiunea a început cu o vizită la obiectivul-simbol al orașului, Palatul Culturii, cu sălile sale monumentale și muzeele atractive. Turul pietonal a fost asigurat de ghidul Mihai Bulai, președintele asociației, care a prezentat în detaliu, cu elemente de culise și curiozități, principalele atracții turistice din inima Iașiului: Mănăstirea Trei Ierarhi, Palatul Roznovanu, Catedrala Mitropolitană cu al său Muzeu Subteran surprinzător. Vizitele au continuat la Teatrul Național „Vasile Alecsandri”, Bojdeuca lui Ion Creangă, celebra Bibliotecă Veche a Universității „Gheorghe Asachi”,  dar și la inedita Casa Muzeelor, toate contribuind la conturarea imaginii unui spațiu cultural-istoric viu, în continuă dezvoltare, cu o amplă deschidere către turiști.

Palatul Sturdza de la Miclăușeni,  Atelierul de Artă și Creație „Ionela Mihuleac” de la Cucuteni și Cramele Cotnari au fost atracțiile turistice care au fost vizitate în județul Iași; ghizii locali ai celor trei obiective au prezentat cu multă pasiune ceea ce poate oferi mai bun acest teritoriu „de mijloc” între destinațiile consolidate Neamț și Bucovina în vestul teritoriului și Municipiul Iași la est, care poate completa cu succes pachetele turistice itinerante prin România. 

„Am descoperit, în câteva zile la început de septembrie, frumusețea si potențialul turistic al dulcelui și unicului târg al Iașiului. Urmează să lucrăm împreună, să transformăm informațiile și trăirile acumulate în programe turistice, cât mai interesante pentru cei care vor să descopere, ca și noi,  comorile Iașiului și  ale împrejurimile sale”, a declarat Ovidiu Tudor, Președintele Asociației Incoming Romania.

Pentru oaspeți, călătoria la Iași a fost plină de surprize plăcute și gustoase, care vor rămâne mult timp în amintirea lor, iar comunitatea ieșeană a contribuit cu drag la reușita acestei experiențe. Asociația „Destination Iași” mulțumește cramelor Hermeziu,  Gramma, Cotnari și Strunga pentru călătoria senzorială oferită prin degustările de vin organizate special pentru oaspeți. De asemenea, Beer Zone, Cuptorul Moldovencei, Meat Concept Store,  Tăiței Grădinărești, Magazia Morăriței, Lavanda Vera, Capra Noastră, Asociația Producătorilor Locali și Crama Bucium au fost alături de proiect  și au oferit turiștilor bucate alese, cadouri și momente de neuitat. De menționat este și aportul Companiei Blue Air, al Aeroportului Iași, al Muzeului Literaturii Române Iași, al Teatrului Național „Vasile Alecsandri”, al Palatului Culturii, al Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” și Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, toți contribuind pentru ca vizita reprezentanților tour operatorilor să fie una completă.

„Iașiul s-a prezentat oaspeților ca orașul unde arta, istoria și cultura pictează un tablou în culori vii, un oraș în care simți că trăiești cu adevărat, dar și un loc unde poți face turism gastronomic sau oenologic. Sperăm că cei 15 reprezentanți ai agențiilor de incoming să introducă orașul și regiunea noastră în pachetele turistice creionate pentru turiștii străini, iar feedbackul pe care l-am avut până la acest moment indică acest lucru”, a declarat Dora Morhan, managerul Asociației „Destination Iași”.

Comentarii