Încă şase decarişti la Bacalaureat la Iaşi, după contestaţii, peste cei nouă anunţaţi deja. Cine sunt aceştia?

sâmbătă, 02 iulie 2022, 01:50
5 MIN
 Încă şase decarişti la Bacalaureat la Iaşi, după contestaţii, peste cei nouă anunţaţi deja. Cine sunt aceştia?

Ieşenii se bucură de încă şase decarişti în urma contestaţiilor la Bacalaureat! În acest moment, în judeţul Iaşi sunt 15 elevi cu media 10, cei mai mulţi fiind de la Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”. Rata de promovare, înregistrată după soluţionarea contestaţiilor, este de 83,15 %(în creştere cu 1,48%, comparativ cu afişarea rezultatelor iniţiale – 81,67%, respectiv cu 4,27 % faţă de prima sesiune a anului trecut: 78,88%) şi peste media naţională (75,2%).

Acest procent de promovabilitate situează judeţul Iaşi pe locul trei în ierarhia naţională. Totodată, judeţul Iaşi ocupă locul al doilea, la egalitate cu municipiul Bucureşti, din perspectiva numărului unităţilor de învăţământ cu promovabilitate 100%.

Colegiul Negruzzi, 5 zecişti în total

Colegiul Negruzzi are acum 5 decarişti, în urma contestaţiilor, faţă de 2 în prima fază. Cei trei noi zecişti sunt:

Karla- Amalia Hrebenciuc a obţinut media 10 în urma contestaţiilor. Karla spune că pregătirea pentru examen a fost destul de tumultoasă, nu din cauza materiei, ci pentru că a fost prima oară când avea o astfel de responsabilitate.

Karla- Amalia Hrebenciuc

„M-am relaxat foarte mult pe toată perioada clasei a XII-a şi am petrecut mult timp cu prietenii mei, afară, asta fiind lucrul care m-a ajutat cel mai mult. Legat de examen în sine, nu mi s-a părut greu. Subiectele au fost accesibile, dar destul de neaşteptate la toate materiile. Nu mă aşteptam la aceste note, însă mă bucur că am ajuns în acest punct. Scopul meu a fost să ies de la fiecare probă în totalitate mulţumită de ceea ce am scris şi aşa a şi fost. În ultimul rând, consider că viitorul meu e încă în construcţie. Sunt în continuare în punctul în care vreau să îmi concretizez anumite obiective exacte care să mă ajute să ajung la punctul final. În principiu, palierele pe care mi-aş dori să merg sunt arte, litere, istorie, geografie şi psihologie.” , spune aceasta.

Ana Zaharia este una dintre elevele negruzziste care au obţinut media maximă. Mărturiseşte că, deşi, a sosit puţin mai târziu, se bucură mult de rezultatul obţinut la bacalaureat. Îşi doreşte să urmeze cursurile unei universităţi din afara ţării, în domeniul relaţiilor internaţionale.

Ana Zaharia

„Trebuie să recunosc că emoţiile anterioare examenului de bacalaureat nu au fost mici, însă până la urmă am reuşit să mi le controlez. Deşi profesorii şi perseverenţa în ceea ce priveşte învăţatul sunt doi factori foarte importanţi, aş spune că încrederea în sine şi o gestionare corectă a emoţiilor este, de fapt, cheia succesului.”, afirmă aceasta.

Maria Olariu spune că, după un an întreg plin de emoţii şi efort depus constant, rezultatele au venit cu multă bucurie. „Deşi acestea au implicat numeroase nopţi nedormite, zile de vara petrecute in casă, la birou şi câteva momente de frică şi anxietate, notele reflectă într-o bună măsură implicarea profesorilor care au transformat munca într-o plăcere prin tot sprijinul acordat, contribuind chiar la descoperirea unor noi pasiuni, precum geografia.

Maria Olariu

Momentele de relaxare au fost, de asemenea, complicate, deoarece veneau la pachet cu un sentiment de vinovăţie, însă am reuşit să iau pauze de la învăţat atunci când petreceam timp cu familia, prietenii sau vizionam câte un film.”, spune Maria. În continuare aceasta îşi doreşte să îşi continue studiile la Facultatea de Drept, la Iaşi.

Iustina Panţiru, noua decaristă de la Colegiului Naţional

Iustina Panţiru spune că cel mai important în procesul de învăţare este înţelegerea importanţei unui astfel de examenul şi a volumului mare de informaţii care trebuie acumulate. Cheia succesului, susţine aceasta este pregătirea care s-a realizat de-a lungul timpului, astfel că astfel încât cunoştinţele s-au sedimentat în timp, pe parcursul anilor de liceu.

Iustina Pantiru

„Pe durata probelor, dar, mai ales, în orele premergătoare lor, m-au încercat emoţiile fireşti, provenite din conştientizarea faptului că întreaga noastră muncă va fi notată pe baza prestaţiei din decursul celor trei ore de examen. O bună formă de acomodare cu limbajul academic, cu stilul şi rigoarea probelor a fost, pentru mine, lectura câtorva pagini din cărţile preferate, metodă care, în subsidiar, a diminuat şi stresul de dinaintea bacalaureatului.”, spune aceasta.

„Racoviţă”, încă o zecistă

Veronica Hata este noua elevă cu media 10 de la Colegiul „Emil Racoviţă” din Iaşi. Eleva afirmă că rezultatul a venit după o muncă constantă, fără a face pregătire suplimentară. Va merge alături de prieteni ei la Untold, festival la care va primi un bilet gratuit. Spune că pentru examenul la matematică a fost nevoie doar de gândire logică şi câteva subiecte lucrate, pentru biologie a învăţat materia, fiind şi cea de care are nevoie la examenul la medicină, iar la româna a încercat sa învăţe schematic şi să fie atentă.

Veronica Hata

„Nu cred că a fost un efort depus strict pentru examen, ci un cumul de cunoştinţe dobândite pe parcursul anilor de liceu. Desigur, am luat şi pauze. Am ieşit cu prietenii, am făcut sport, am citit şi am văzut filme. Somnul este foarte important, am încercat să îmi păstrez un ritm constant astfel încât să fiu mereu suficient de odihnită pentru a reţine mai bine ce învăţ.”, afirmă ea. Pe viitor vrea să aplice la Facultatea de Medicină Generală din cadrul Universităţii Grigore T. Popa din Iaşi.

Teodora Iacob, decarista de la „Alecsandri”

Teodora Iacob este singura elevă cu media 10 de la Liceul „Vasile Alecsandri” din Iaşi. În continuare, aceasta va studia Global Law (Drept Global) în Olanda, la Univeristatea Tilburg.

Teodora Iacob

Tânăra afirmă că rezultatele sale sunt, în aceeaşi măsură, munca profesorilor care au îndrumat-o până acum. „Bacalaureatul nu a constituit un factor de stres pentru mine, ba mai mult decât atât, mi-a plăcut foarte mult să trec prin emoţiile probelor şi mă bucur că am avut ocazia să dăm inclusiv probele de competente lingvistice şi digitale. Subiectele au fost accesibile. În mod special, la matematică, mi-au plăcut foarte mult problemele de analiza matematică pentru că este partea mea favorită.”, mărturiseşte aceasta.

Situaţia finală reflectă faptul că din cele 647 de teze la Limba şi literatura română reevaluate în urma contestaţiilor, 478 (73,88 %) au primit note mai mari decât la evaluarea iniţială. Pentru proba obligatorie a profilului, din cele 423 teze pentru care s-au depus contestaţii, 208 (49,17 %) au primit note mai mari, iar la proba la alegere a profilului/specializării, din cele 452 de teze reevaluate în urma contestaţiilor, 288 (63,72%) au primit note mai mari decât au avut iniţial. 

Comentarii