Întrebi de Autostradă şi ţi se spune că nici Centura Iaşului nu va începe prea curând

miercuri, 19 iunie 2019, 01:49
2 MIN
 Întrebi de Autostradă şi ţi se spune că nici Centura Iaşului nu va începe prea curând

Nimic nou pe frontul A8: doar alte amânări. Deputatul Petru Movilă s-a întors cu veşti proaste de la discuţiile avute cu conducerea CNAIR pe subiectul autostrăzii. Nici lucrările la şoseaua de centură nu vor începe prea curând.

La Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, şoseaua de centură figurează în patrimoniul Primăriei Iaşi.

„Până când nu se vor finaliza procedurile, iar b-dul Poitiers şi strada Trei Fântâni (Drumul Hoţilor) nu vor ajunge în patrimoniul CNAIR, nu se va mişca nimic! Abia după asta se va discuta despre reactualizarea studiului de fezabilitate“, susţine deputatul Petru Movilă, după o întâlnire cu conducerea companiei menţionate.

Amintim că, pe 9 mai, la Iaşi, directorul CNAIR şi ministrul Transporturilor afirmau, în prezenţa preşedintelui CJ, că licitaţia de atribuire a lucrărilor de şoseaua ocolitoare ar urma să fie lansată cel mai târziu în primele zile din iulie.

Pe de altă parte, licitaţia pentru studiile de fezabilitate pentru tronsonul Iaşi-Ungheni din Autostrada A8 va fi lansată luna aceasta, termenul de finalizare fiind de 24 de luni.

„Studiul de mediu pentru autostradă trebuie refăcut integral, iar cel geotehnic trebuie completat“, a mai anunţat deputatul ieşean.

Însă Adrian Covăsnianu, de la „Moldova Vrea Autostradă“, l-a corectat – iar parlamentarul a explicat că aşa i-au spus la CNAIR:

„Nu am avut NICIODAT| aviz de mediu la A8. Studiul geotehnic existent este o glumă (proastă). În cadrul licitaţiei trebuie F|CUTE studiile geotehnice“.

Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ, contractat luna trecută, are acum termen de finalizare 24 de luni, deşi iniţial se anunţaseră 18 (14 luni pentru completarea SF-ului vechi şi 4 pentru asigurarea asistenţei tehnice).

În fine, „chiar dacă podul peste Prut nu a primit avizul de mediu încă, a fost fixată locaţia, la Ungheni“, a mai spus deputatul ieşean. Din nou, Adrian Covăsnianu a spus că CNAIR minte şi că amplasamentul rămâne pe raza comunei Golăieşti, „la nord de (fosta) localitate Bran“.

„Poziţia podului nu se modifică din cel puţin două motive: 1. Comisia Europeană nu agreează mutarea lui şi 2. Există un protocol între România şi Republica Moldova în acest sens“, a mai spus Covăsnianu.

Reprezentantul asociaţiei pro-autostradă, şi la fel şi liderul celeilalte asociaţii, „Împreună pentru A8“, Cătălin Urtoi, s-au arătat interesaţi să-l însoţească pe iniţiatorul legii Autostrăzii la o viitoare rundă de discuţii la CNAIR, „deoarece CNAIR minte şi aberează. Fără supărare!“.

Comentarii