La saloanele de coafură vom intra dezinfectați ca în sala de operații. Detalii de la patroni

miercuri, 13 mai 2020, 08:36
5 MIN
 La saloanele de coafură vom intra dezinfectați ca în sala de operații. Detalii de la patroni

 „Ziarul de Iaşi“ a stat de vorbă cu patroni de la mai multe saloane din municipiu şi vă prezintă condiţiile în care vor fi primiţi clienţii de la sfârşitul acestei săptămâni

Saloanele de înfrumuseţare şi frizeriile din judeţul Iaşi se vor redeschide de vineri, dar activitatea nu se va mai desfăşura ca de obicei. Clienţilor li se va lua temperatura la intrare, vor fi întâmpinaţi cu mănuşi, dezinfectant, mască de protecţie, şi vor fi rugaţi să se spele pe mâini înainte de a se aşeza pe scaun. La recepţie vor fi panouri de plexiglas, la fel şi în locurile unde se realizează procedurile cosmetice. Se intră doar pe bază de programare, iar clienţii care ajung mai devreme vor trebui să aştepte afară. Antreprenorii din industria frumuseţii sunt nevoiţi să adopte toate aceste măsuri pentru reducerea riscului de transmitere a noului coronavirus. Tarifele au rămas aceleaşi dinaintea pandemiei, spun proprietarii saloanelor din Iaşi. În timp ce serviciile saloanelor de înfrumuseţare nu au fost considerate esenţiale pe timpul carantinei, oamenii au realizat acum cât de mult contează „o mână“ de specialist pentru a afişa o imagine impecabilă, astfel că programările nu au întârziat să apară. 

Se va lua temperatura
 
Alice Pandelea, managerul salonului Donna Carina, a menţionat că la intrarea în salon va fi un covoraş îmbibat în cloramină, iar clientul va fi aşteptat la intrare cu termometrul de angajatul la care este programat. „Se va lua temperatura atât angajaţilor, cât şi clienţilor. La recepţie va fi un panou de plexiglas, pentru a putea discuta în siguranţă şi clientul, şi recepţionerele. Şi la manichiură vor exista panouri de plexiglas, având în vedere că este distanţa mai mică între angajat şi client, la cădiţele de pedichiură la fel. Între spălătoare, pentru că şi ele sunt destul de apropiate, vom avea şi acolo panouri de plexiglas. Toată lumea va purta măşti şi mănuşi, iar vizieră vor purta frizerii care vor face şi bărbi, la fel şi la cosmeticiene. Distanţa între scaune va fi de 2 metri cel puţin. Am prelungit programul de lucru, am făcut turele în aşa fel încât să fie şi spaţiu între angajati. (…) Vom avea şi 15 minute pauză între clienţi, pentru ca fiecare stilist să îşi sterilizeze, dezinfecteze instrumentele cu care lucrează. Avem dezinfectanţi de suprafeţe, de mâini… toată lumea va avea o grijă sporită. Tarifele la Donna Carina rămân la fel“, a declarat ieri Alice Pandelea pentru „Ziarul de Iaşi“.
 
„Va fi un pic ciudat“ 
 
Şi Daniel Dumitraş, proprietarul salonului Utopia, arată că după fiecare client vor dezinfecta încăperea, instrumentele şi scaunele. „Clientul va avea acces în interiorul salonului numai după verificarea temperaturii, iar personalul nostru va purta în permanenţă mănuşi şi mască“, ne-a spus Daniel Dumitraş. El apreciază că noile reguli impuse sunt utile, însă crede că va fi o provocare tunsul clienţilor, în condiţiile în care aceştia poartă măşti de protecţie, iar stilistul mănuşi. „Tunsoarea se face în funcţie de fizionomia persoanei. Totodată, noi trebuie să simţim textura părului, deoarece aceasta joacă un rol semnificativ în rezultatul pe care dorim să îl atingem. Va fi un pic ciudat, diferit, dar bineînţeles că vom respecta toate normele şi regulile de igienă impuse. La salon avem 7 angajaţi, astfel că vom lărgi timpii de funcţionare şi ne vom împărţi în două ture, pentru a fi doar doi stilişti pe tură, asigurându-ne de păstrarea distanţei minime de 2 metri. Preţurile rămân la fel, dar vedem pentru cât timp, având în vedere că au intervenit şi aceste cheltuieli cu dezinfectanţi, mănuşi şi alte produse care ajută la prevenirea răspândirii virusului. Pe lângă asta, acum avem costuri mai mari cu utilităţile, căci nu mai putem să comprimăm totul în 8-10 ore şi am fost nevoiţi să decalăm programul de funcţionare a salonului. Avem foarte multe programări. (…) Va trebui să muncim mai mult, pe mai puţin. Oricum ar fi, abia aşteptăm să ne revedem clienţii, sperăm ca lucrurile să intre pe făgaşul normal în perioada care urmează“, a subliniat Daniel Dumitraş.
 
„Tarifele deocamdată le lăsăm la fel“
 
Proprietara salonului Vision Beauty Studio, Ioana Bosinceanu, spune că programările au început „să curgă“ încă de când autorităţile au anunţat încetarea stării de urgenţă din 15 mai. Echipa salonului va întâmpina clienţii cu mănuşi, dezinfectant, mască de protecţie, termometru de contact pentru luarea temperaturii la intrare. De asemenea, ne-a spus aceasta, le va recomanda clienţilor să se spele şi pe mâini înainte de a se aşeza pe scaun. „Noi vom fi echipaţi cu mănuşi, mască, viziere. Va fi şi la recepţie vizieră… Totodată, pentru a reuşi să dezinfectez după fiecare client, între programări mi-am luat o marjă de 30 de minute după efectuarea unui tuns, şi o oră după efectuarea unui vopsit. În acest fel voi reuşi să dezinfectez în timp util fiecare obiect folosit, fiecare suprafaţă de la intrarea clienţilor şi până la ieşirea lor. Totul depinde de noi, dar şi de clienţi să respecte aceste condiţii nu tocmai confortabile pentru niciunul dintre noi, dar nu ne dorim un al doilea val de pandemie. Să sperăm că după aceste două săptămâni totul va fi ca la început şi o să intrăm în normalitate. Tarifele deocamdată le lăsăm la fel, nu ştim exact ce va urma, contează foarte mult încasările în perioada aceasta… dar decât deloc, mai bine mai puţin. Colaboratorii noştri au fost foarte indulgenţi şi nu ne-au cerut bani, nu au făcut presiuni să achităm din urmă, iar acum ne vor ajuta să achiziţionăm produse cu un termen scadent mai mare. Este de apreciat, drept urmare avem la rândul nostru aceleaşi gânduri pentru clienţii noştri, care şi ei au trecut prin această perioadă foarte grea“, a menţionat Ioana Bosinceanu. 

Comentarii