Şeful Aeroportului reclamă public pierderi uriaşe, dar aruncă milioane pe un contract inutil

joi, 26 martie 2020, 02:50
2 MIN
 Şeful Aeroportului reclamă public pierderi uriaşe, dar aruncă milioane pe un contract inutil

Pe fondul scăderii drastice a numărului de zboruri de la Iaşi, Cătălin Bulgariu a bătut palma cu o firmă din Bucureşti pentru refacerea unui studiu menit să arate ceea ce se ştie deja: că extinderea actualelor terminale de pasageri e mult mai ieftină decât construirea unui nou aeroport dincolo de pistă.

 

Pe panoul de zbor al Aeroportului Iaşi au mai rămas doar câteva curse. După intrarea în vigoare, ieri, la ora 12, a ultimei ordonanţe militare (OM 3), au dispărut cele două perechi de zboruri săptămânale (dus şi întors) spre destinaţii din Franţa (Paris) şi Germania (Dortmund). Cele două ţări au intrat pe „zona roşie“ a Institutului Naţional de Sănătate Publică, ceea ce înseamnă şi că oricine vine de acolo va intra direct în carantină pentru 14 zile.

Compania Wizz Air, cea care a menţinut până acum cursele respective, a anunţat ieri anularea a încă un zbor, cel spre Bruxelles. Este vorba de cursele rămase de efectuat până la sfârşitul acestei luni, pe 27 şi 31 martie. Tot ieri, TAROM a anulat pentru două săptămâni toate cursele. Altfel spus, nu mai există legătură aeriană cu Bucureştiul. Practic, pe Aeroportul Iaşi vor mai fi operate zilnic între o singură cursă (luni şi joi) şi trei zboruri dus-întors (dumi­nică), pe destinaţiile Londra, Liverpool, Eindhoven şi Billund, toate ale Wizz Air.

Şomaj tehnic după semnarea unui contract controversat

Pe de altă parte, directorul aerogării ieşene ne-a declarat ieri-dimineaţă, în timp ce mergea spre serviciu, că urma să anunţe angajaţii care vor pleca în şomaj tehnic, pe fondul pierderilor înregistrate prin dispariţia atâtor zboruri. Cu toate aceste pierderi, conducerea Aeroportului a semnat contractul pentru refacerea controversatului Masterplan, document menit să prezinte costurile extinderii aerogării pe locul actualelor terminale, respectiv dincolo de pistă. Contractul a fost atribuit Consitrans, o firmă din Bucureşti specializată în consultanţă şi proiectare, care a ofertat lucrarea pentru 3,1 milioane de lei fără TVA. Cei de la Consitrans, asociaţi în proiect cu o firmă din Italia, au la dispoziţie 11 luni pentru a preda documentaţia. De menţionat că oferta acestora a fost considerată mai bună decât cea depusă de un gigant din Franţa, Setec International.

Numele societăţii Consitrans a apărut în scandalul prăbuşirii autostrăzii Sibiu-Orăştie, dar firma s-a remarcat printre altele şi prin câştigarea licitaţiilor pentru proiectarea unor loturi din drumul expres Ploieşti-Suceava. Aşa cum am mai relatat, „investiţia“ în acest Masterplan este una cu rezultat aşteptat, ştiut fiind faptul că o extindere pe partea de est e mult mai scumpă şi aproape imposibil de finanţat. Mai mult, ea şi-a pierdut sensul pe fondul aprobării în Consiliul Judeţean a începerii demersurilor pentru concesionarea activităţii aeroportuare. Mai rămâne întrebarea de ce totuşi nu a fost amânată semnarea contractului, pe fondul crizei provocate de epidemie.

 

 

Comentarii