Studenţii francofoni de la UMF Iaşi au acces la aceeaşi bază de date precum cei care studiază în Franţa

luni, 19 octombrie 2020, 01:56
2 MIN
 Studenţii francofoni de la UMF Iaşi au acces la aceeaşi bază de date precum cei care studiază în Franţa

Săptămâna trecută a avut loc ceremonia de semnare a contractului de parteneriat între Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi şi UNESS International pentru accesul la platforma educaţională digitală franceză, care permite pregătirea intensă a studenţilor francofoni pentru ECNi – testele computerizate naţionale de clasificare (rezidenţiatul francez). 

La eveniment, care s-a desfăşurat în Aula „N. Brătescu” a clădirii Nicolae Leon, au participat, fizic şi online – prin intermediul platformei Zoom, conducerea UMF Iaşi, reprezentanţi ai Ambasadei Franţei, Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, Agenţiei Universitare a Francofoniei (AUF) sau ai Institutului Francez. Moderatorul ceremoniei a fost prof.dr. Radu Iliescu, prorector UMF Iaşi. „Datorită colaborării fructuoase iniţiate anul trecut cu UNESS International, UMF Iaşi devine prima universitate din Europa Centrală şi de Est care semnează un contract de parteneriat pe baza căruia studenţii noştri vor avea acces la un sistem digital global, gândit pentru a permite modalităţi de învăţare complete. După cum ştiţi, în Franţa, examenul de intrare în internat se desfăşoară, din 2016, online, iar studenţii francezi se pregătesc intensiv pentru acesta pe platforma digitală SIDES, în care sunt prezentate diverse exemple de cazuri clinice, dosare medicale şi subiecte de examen”, a declarat prof.dr. Viorel Scripcariu, rectorul UMF Iaşi.

Acesta a mai explicat că, prin accesul la această platformă, studenţii francofoni de la UMF Iaşi care vor să îşi continue studiile medicale în Franţa vor avea şansa de a se pregăti la acelaşi nivel la care se pregătesc cei din Franţa. Preşedintele UNESS International, domnul Olivier Palombi, a explicat viziunea UNESS International, spunând că aceasta a atins acum un nivel de maturitate tehnologică care îi permite să se deschidă către lumea exterioară şi să se angajeze astfel în stabilirea de noi parteneriate. El a descris această legătură ca fiind „un digital educaţional între Franţa şi Iaşi”, în urma căruia cursanţii pot fi evaluaţi pe baza aceluiaşi conţinut oferit studenţilor care învaţă la facultăţile de medicină din Franţa.

Comentarii