Suceava e gata să sufle Iaşului câteva zboruri Blue Air. Despre ce curse este vorba

vineri, 21 februarie 2020, 02:59
3 MIN
 Suceava e gata să sufle Iaşului câteva zboruri Blue Air. Despre ce curse este vorba

Sunt cursele operate de la Bacău, în perioada în care pista de acolo va fi inoperabilă.

RA Aeroportul „George Enescu“ Bacău a încheiat în noiembrie contractul de lucrări pentru creşterea capacităţii portante şi modernizarea pistei şi a suprafeţelor de mişcare aferente. Cu 143,2 milioane de lei, respectiv 35,5 milioane de euro (inclusiv TVA), în mare parte finanţare europeană, băcăuanii vor să-şi modernizeze pista – care la final va avea o lungime de 2.500 de metri şi o lăţime de 80 de metri. Vor mai fi construite două căi de rulare şi un drum de securitate şi va fi instalat un nou sistem de balizaj. Pista va permite aterizarea/ decolarea avioanelor grele.

Compania spaniolă care a câştigat licitaţia, FCC Construccion SA, s-a angajat că traficul pe Aeroportul „George Enescu“ nu va fi oprit mai mult de 47 de zile, perioadă fixată pentru lunile august-septembrie.

În prezent, pe aeroportul din Bacău operează doar Blue Air, cu 3-4 perechi de curse pe zi în special pe destinaţii din Italia şi Marea Britanie, dar şi spre Dublin, Madrid şi Bruxelles. Prin urmare, preluarea curselor de către un alt aeroport din vecinătate nu ar trebui să fie dificilă.

„Probabil vor fi preluate de Aeroportul din Iaşi. Încă nu ştim exact când va fi această perioadă, aşteptăm ca administraţia Aeroportului de la Bacău şi firma care realizează lucrările să pună programul pe hârtie şi să ne comunice exact perioada“, declara directorul general al Aeroportului din Iaşi, Cătălin Bulgariu, la începutul acestei luni.

Însă operatorul curselor de la Bacău este compania Blue Air, care are mai multe litigii cu aerogara ieşeană. Şefii Aeroportului de pe Dealul Aroneanu se războiesc în instanţă pentru plata facturilor de către cei de la Blue Air, dar au impus companiei şi unele restricţii, cum e cea prin care sunt tăiate discounturile acordate până în 2018. Din acest motiv, Blue Air a dat la rândul ei în judecată regia ieşeană. Mai mult, compania şi-a închis serviciile de mentenanţă şi bagaje pentru avioanele proprii de pe Aeroportul Iaşi.

Pe de altă parte, panoul de zbor al aerogării ieşene este destul de aglomerat şi urmează să se mai aglomereze din această vară cu încă aproximativ 15 curse, către şase destinaţii vechi şi noi – una a Blue Air (Verona, din iunie) şi cinci ale Wizz Air (Verona, din august, alături de Bari, Torino, Barcelona şi Londra).

Suceava, oraş cu doar 25 km mai departe de Bacău decât Iaşul, are mai mult loc pe tabloul de zbor, pe care sunt doi operatori – Wizz Air şi Tarom. De altfel, preşedintele CJ Suceava a avut discuţii săptămâna aceasta cu cei de la Blue Air, propunându-le să-şi mute zborurile aici. Gheorghe Flutur a calculat deja că vor fi aproximativ 12 curse dus-întors pe zi – pentru că Blue Air a anunţat deja şase noi destinaţii de pe Aeroportul Bacău din iunie.

„În acest interval vor fi procesaţi circa 60.000 de pasageri“, îl citează jurnalul online newsbucovina.ro pe şeful CJ Suceava, care a adăugat că până atunci va fi gata şi al doilea terminal de pasageri al Aeroportului „Ştefan cel Mare“.

Mai mult, săptămâna aceasta au fost anunţate şi simulări de trafic, inclusiv pentru locuri de parcare, în perspectiva mutării zborurilor la Suceava.

„Discuţia a mers mai departe şi am sugerat companiei ca, în afară de varianta temporară din această vară, să opereze şi curse permanente de la Suceava“, a mai spus Gheorghe Flutur, citat de publicaţia menţionată.

Comentarii