Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Tehnologie de ultimă oră pentru automobile, dezvoltată de inginerii ieşeni

GALERIE
Continental Iasi
  • Continental Iasi
- +

Angajaţii Continental au lansat o unitate de control cu rol de acţionare intelingentă a geamurilor şi a reglării intensităţii farurilor în funcţie de traficul înregistrat.

In­gi­ne­rii de la Continental Iaşi au lansat pe piaţă o tehnologie care contribuie la siguranţa şi confortul în trafic. Departamentul Interior Body&Security din Iaşi a depăşit pragul de 500 de membri care lucrează la dezvoltarea unităţii de control a portierei. „Funcţiile pe care le îndeplineşte această unitate de control sunt multiple. În primul rând contribuie la siguranţa pe şosea prin dezvoltarea motorului electric pentru acţionarea geamurilor, ajustarea luminozităţii oglinzilor în funcţie de condiţiile de trafic şi intensitatea farurilor maşinilor care circulă în spatele autovehiculului, deschiderea sau închiderea parasolarelor de la geamurile din spate prin comandă vocală, monitorizarea punctului mort din oglinzile retrovizoare, închiderea centralizată şi acţionarea luminilor de avertizare.

Tot de această unitate de control depind luminile ambientale din interiorul maşinii, cele exterioare folosite la semnalizare, precum şi încălzirea portierelor, ajustarea şi memorarea poziţiei oglinzilor laterale, animarea boxelor, funcţii care contribuie la confortul şoferului”, au precizat reprezentanţii Continental. Inginerii de la Iaşi au coordonat proiectul şi au avut responsabilitatea pentru ariile de software, mecanică, hardware şi sistem. Cu privire la creşterea numărului de angajaţi de la departamentul Interior Body&Security, Dragoş Bohotineanu, managerul departamentului, a afirmat: „Creşterea rapidă a departamentului din ultimii ani a fost determinată de rezultatele foarte bune obţinute, de numărul mare de proiecte câştigate şi de extinderea portofoliului de activităţi în locaţia din Iaşi”.

Interior Body and Security dezvoltă la Iaşi faruri inteligente cu tehnologie LED şi module pentru controlul securităţii şi confortului şoferului şi al pasagerilor precum portbagaj, portiere, trape şi alte funcţii din interiorul maşinii pentru cei mai importanţi producători de maşini din lume. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro şi are în prezent peste 233.000 de angajaţi în 56 de ţări. Compania deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. În România, Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 iar reprezentanţii spun că numărul lor va creşte cu 1.500 de noi angajaţi. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri