Persoanele care cumpără online produse din afara spaţiului comunitar trebuie să aştepte şi câte două ore să ridice pachetele.
Contactat telefonic, directorul Poştei ieşene susţine că în acest caz, derularea activităţii nu ţine de angajaţii poştali, care trebuie doar să aducă pachetele din depozit până la biroul unde îşi defăşoară activitatea vameşii, care trebuie să le verifice în amănunt. „Avem în atenţie problema, însă nu prea ţine de noi dintr-un motiv simplu. Lucrătorii poştali lucrează în acest oficiu sub asistenţă vamală, până nu sunt verificate coletele cu clienţii respectivi de către vameşi, noi nu putem deschide alt colet. Din motive de siguranţă, se înţelege. A crescut foarte multe comerţul online în ultimii ani, cred că la fiecare an se înregistrează o creştere de câte 20%. În luna decembrie a fost activitate şi mai intensă, care s-a păstrat şi în luna ianuarie. Ca să aveţi o dimensiune, zilnic vin clienţi să ridice între 400 şi 500 colete”, a explicat Dragoş Serseniuc, directorul Oficiul Judeţean de Poştă Iaşi.
Directorul ieşean spune că au existat chiar întâlniri şi monitorizări realizate alături de şeful Direcţiei Vamale, însă deocamdată nu există personal pentru acest serviciu. „Am avut discuţii, însă chiar dacă ar avea personal, nu prea ar fi spaţiu. Luăm în calcul chiar mutarea acestui serviciu, pentru că este singurul în Iaşi, dar este prematur să discutăm despre un nou spaţiu, încă suntem la nivelul de aprobări. Trebuie să fim conştienţi că activitatea vamală nu trebuie împiedicată, deocamdată acestea sunt condiţiile. Dimineaţa şi după ora 16, când se iese de la serviciu, sunt perioadele cele mai aglomerate. Înainte de Crăciun erau şi 75 la rând, însă erau şi câte zece la un moment dat”, a mai spus Serseniuc.
Publicitate și alte recomandări video