De Business

Punem punctul pe știi

Cozi imense la Poştă pentru achiziţiile din China

vineri, 22 ianuarie 2016, 02:50
3 MIN
 Cozi imense la Poştă pentru achiziţiile din China

Persoanele care cumpără online produse din afara spaţiului comunitar trebuie să aştepte şi câte două ore să ridice pachetele.

Tot mai mulţi ieşeni se plâng de cozile care se formează zi de zi la Oficiul Poştal 13 din zona Fundaţie, singurul în care ajung coletele comandate online şi trimise din spaţiul extracomunitar. Din motive de siguranţă şi pentru că nu este permis comerţul cu orice tip de produse, pachetele trebuie verificate şi de angajaţi ai Direcţiei Vamale Iaşi, motiv pentru care timpii de aşteptare pe holul Oficiului cresc şi astfel se creează cozi uriaşe. „De trei zile mă străduiesc să ridic coletul. În prima zi, luni, am fost la ora 16, când  am ieşit de la serviciu. Era coada până afară, peste 30 de persoane. N-am stat, că nu aveam timp. Am zis că o să vin a doua zi la altă oră, că acuma au ieşit toţi de la serviciu şi de aia e coadă aşa de mare. A doua zi am plecat din timpul serviciului, la ora 12. Coadă tot mare, nu până afară, dar erau cam 20 de oameni. Iarăşi n-am stat, că nu puteam lipsi mult de la serviciu. A treia zi, miercuri, m-am dus la ora 10 şi ceva şi era coadă ca în ziua precedentă. Acum am stat, că mi-era frică să nu se întoarcă înapoi coletul. Am stat cred vreo jumătate de oră, poate chiar mai mult", ne-a spus, ieri, Claudiu, un ieşean care aştepta un circuit electronic cumpărat de pe aliexpress.com.
 
Un alt client, care comandă produse de pe astfel de site-uri de cel puţin două ori pe lună, susţine că a stat şi două ore pentru a reuşi să îşi primească ultimul pachet comandat. „Din experienţă am constatat că în jurul orelor 13-14 nu prea sunt cozi, în rest sunt zeci de persoane permanent la rând. Ultima oară am stat mai bine de două ore. Am încercat şi varianta de a ridica pachetul de la Vaslui, dar şi acolo era la fel, foarte mulţi oameni comandă aşa acum”, a spus Mihaela C.
 
400-500 de colete se ridică zilnic
 

Contactat telefonic, directorul Poştei ieşene susţine că în acest caz, derularea activităţii nu ţine de angajaţii poştali, care trebuie doar să aducă pachetele din depozit până la biroul unde îşi defăşoară activitatea vameşii, care trebuie să le verifice în amănunt. „Avem în atenţie problema, însă nu prea ţine de noi dintr-un motiv simplu. Lucrătorii poştali lucrează în acest oficiu sub asistenţă vamală, până nu sunt verificate coletele cu clienţii respectivi de către vameşi, noi nu putem deschide alt colet. Din motive de siguranţă, se înţelege. A crescut foarte multe comerţul online în ultimii ani, cred că la fiecare an se înregistrează o creştere de câte 20%. În luna decembrie a fost activitate şi mai intensă, care s-a păstrat şi în luna ianuarie. Ca să aveţi o dimensiune, zilnic vin clienţi să ridice între 400 şi 500 colete”, a explicat Dragoş Serseniuc, directorul Oficiul Judeţean de Poştă Iaşi.

Directorul ieşean spune că au existat chiar întâlniri şi monitorizări realizate alături de şeful Direcţiei Vamale, însă deocamdată nu există personal pentru acest serviciu. „Am avut discuţii, însă chiar dacă ar avea personal, nu prea ar fi spaţiu. Luăm în calcul chiar mutarea acestui serviciu, pentru că este singurul în Iaşi, dar este prematur să discutăm despre un nou spaţiu, încă suntem la nivelul de aprobări. Trebuie să fim conştienţi că activitatea vamală nu trebuie împiedicată, deocamdată acestea sunt condiţiile. Dimineaţa şi după ora 16, când se iese de la serviciu, sunt perioadele cele mai aglomerate. Înainte de Crăciun erau şi 75 la rând, însă erau şi câte zece la un moment dat”, a mai spus Serseniuc. 

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii