IMPORTANT Vin banii europeni pentru terminalul T4 de la Aeroportul Iași

miercuri, 16 martie 2022, 02:59
2 MIN
 IMPORTANT Vin banii europeni pentru terminalul T4 de la Aeroportul Iași

Informația obținută aseară de ziarul nostru, privind acceptarea finanțării pentru extinderea facilităților aeroportuare, nu ne-a fost confirmată oficial, dar nici infirmată de șefii aerogării și de liderii CJ

Cererea de finanțare din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii aeroportuare a fost aprobată. Amintim că prima etapă, care prevede construirea unui terminal de pasageri cu o capacitate de procesare a 3,5 milioane de pasageri pe an și extinderea parcării Aeroportului Iași, va costa 80 de milioane de euro, din care 75 la sută reprezintă fonduri nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare”. Celelalte 25 de procente, respectiv 20 de milioane de euro sau 100 de milioane de lei, vor trebui acoperite de regie. Practic, aerogara trebuie să încheie un împrumut de 80 de milioane de lei, restul banilor existând deja în cont.

CItște și: SCHIȚE: Cum va arăta noul terminal de pasageri de la Aeroportul Iași

 

Informația obținută din surse din administrația aerogării nu ne-a fost confirmată oficial aseară. Niciunul dintre directorii Aeroportului nu a fost de găsit, iar vicepreședintele Consiliului Județean în atribuțiile căruia se află regia, Marius Dangă, ne-a răspuns evaziv: „Unii spuneau că Aeroportul nu va obține finanțare europeană”.

Licitația pentru atribuirea contractului de construire a Terminalului T4 se află în faza de evaluare a ofertelor. Procedura, lansată cu clauză suspensivă – până la confirmarea finanțării – a atras trei oferte care vor concura pentru cele 351,5 milioane de lei:

– Strabag, companie care a realizat și extinderea platformei de staționare a avioanelor, de data asta în asociere cu încă 13 firme printre care se află Iașicon SA,

– Eldiclau Prest – Habau, o asociere din care mai fac parte 11 companii – între care una din Italia și una din Austria,

– asocierea Bog'Art, CON-A Operations, UTI Construction and Facility Management și Conest, alcătuită din 13 societăți – între care și Consitrans, firma care realizează și studiul de fezabilitate împreună cu proiectul tehnic al autostrăzii A8 între Ungheni-Iași-Moțca (intersecție cu A7) și SF-urile pe A7 între Ploiești și Bacău.

Termenul de finalizare a evaluării ofertelor și de desemnare a câștigătorului licitației este luna viitoare. Amintim că finanțarea proiectului din fonduri europene impune încheierea contractului de execuție până la sfârșitul anului 2023. 

CItește și: Ce îşi propune Romeo Vatră, noul manager interimar la Aeroport

 

Comentarii