anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 19.08.2022

Marea transformare a Depoului Dacia: va costa 26 milioane de euro, în loc de 15

GALERIE
depoul Dacia
  • depoul Dacia
- +

Investiţia estimată pentru modernizarea depoului Dacia a crescut semnificativ după finalizarea documentaţiei tehnice. Studiul de prefezabilitate întocmit de o asociere de firme arată un necesar de 26 milioane euro: cu peste 10 milioane euro mai mult decât suma vehiculată iniţial.

 

„Soluţia recomandată la nivel de studiu de oportunitate şi-a atins limitele, iar odată cu luarea în calcul a mai multor obiective şi criterii, plus criteriile de deservire a activităţilor din depou pe baza unor fluxuri şi funcţiuni adecvate criteriilor de performanţă şi securitate în exploatare s-a ajuns la alţi indicatori tehnico - economici”, se arată într-un raport al Primăriei, document-suport pentru aprobarea noilor indicatori în şedinţa Consiliului Local (CL) care va avea loc mâine.

Faţă de analiza iniţială a investiţiei (studiul de oportunitate), în cadrul proiectului au mai fost incluse reabilitarea drumului de acces (str. Strămoşilor), refacerea rondului Dacia şi a podului peste pârâul Rediu. „În total, suprafaţa zonei de intervenţie este de 55.219 mp”, se precizează în raportul citat. Modernizarea depoului din Dacia fost decisă de Primărie în contextul în care la Iaşi vor ajunge, în următorii ani, 32 de tramvaie noi (cu lungimi de 26 metri şi 30 metri), iar infrastructura actuală este deficitară. În ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor de execuţie, municipalitatea are deja disponibili bani dintr-un credit contractat la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Dar, intenţia instituţiei este să acceseze fonduri şi din alte surse: creditul asigură doar parţial necesarul de investiţie (circa jumătate). Alte surse posibile sunt Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, fonduri europene şi bugetul local. Actuala infrastructura a depoului Dacia datează din 1980, iar construcţiile edilitare şi industriale au ieşit din perioada de serviciu. Potrivit documentaţiei tehnice, fluxurile şi funcţiunile existente nu mai corespund tehnic şi nu pot fi adaptate pentru deservirea unor vehicule noi, moderne. Astfel, se arată în studiu, s-a impus „o regândire şi reproiectare integrală a acestora”.

„Drumurile de acces (str. Strămoşilor şi podul, n.r.) sunt de asemenea realizate în anii 1980, iar starea lor de degradare la nivel structural este avansată. Deşi au fost realizate diverse intervenţii periodice, drumul de acces nu poate deservi cele două fluxuri de circulaţie în condiţii de siguranţă, pentru cele două moduri de transport, iar podul necesită intervenţii de reparaţie pentru a continua a fi exploatat în condiţii de siguranţă”, se arată în studiu, necesitatea completării investiţiilor prognozate iniţial. În cadrul proiectului va fi modernizată şi reţeaua de fir contact, în condiţiile în care cea actuală nu dispune de echipamente adecvate pentru deservirea fluxului circulaţiei tramvaielor moderne.

„Doar o nouă mobilare a incintei depoului, pe baza redefinirii amprentei la sol şi volumetriei pentru noile construcţii şi clădiri care să deservească fluxurile şi funcţiunile aferente vehiculelor nou achiziţionate, poate asigura o mobilitate eficientă şi durabilă”, se mai precizează în studiul tehnic. Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiţiei se ridică la peste 150 milioane lei (inclusiv TVA). Proiectul ar urma să fie implementat pe parcursul a 22 luni.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Reformă? Ce fel de reformă?

Alexandru CĂLINESCU

Reformă? Ce fel de reformă?

În ce mă priveşte sunt sceptic, nu în ultimul rând din cauza persoanei care se află acum în fruntea ministerului. Sorin Cîmpeanu e o marionetă care se complace în insignifianţă. Fără coloană vertebrală, a servit drept unealtă obedientă mai multor partide. (...) Vorbeşte ca un robot, înşiră platitudini după platitudini. Este, cu siguranţă, omul cel mai puţin potrivit să reformeze învăţământul românesc.

opinii

Om câine

George PLEȘU

Om câine

Fără să ofer spoilere care să strice plăcerea celor care vor decide să-l vadă din 16 septembrie, când intră în cinematografe, spun doar că povestea creşte ca intensitate cu fiecare secvenţă până ajunge la paroxism, iar finalul deschis te face să pleci cu întrebări care revin şi-n zilele de după vizionare. Din ce-mi aduce la suprafaţă memoria afectivă, e probabil cel mai bun debut de la „Marfa şi banii” (2001) a lui Cristi Puiu.

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Codrin Liviu CUȚITARU

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Fugi, Rabbit (şi toată seria pe care o deschide) reprezintă o parabolă a alienării în universul postindustrial, publicarea sa în română căpătând, încă din 2008, cu un an înaintea morţii scriitorului, o neaşteptată legitimitate culturală în contextul prezentului.

Perpetuum praedictionem

Bogdan ILIESCU

Perpetuum praedictionem

The best way to predict the future is to create it. (Cel mai bun mod să prezici viitorul este să îl creezi.) Peter Drucker

pulspulspuls

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

O cotonogeală politică cu icnete şi gemete. Se vorbeşte de 40.000 de coco

Ehehei, dragii moşului, apăi să ştiţi voi aicea că cele mai interesante cotonogeli politice sunt, cum v-am mai spus noi şi cu alte ocazii, alea care au loc pe sub masă, când loviturile se aplică cu bombeul direct la ouşoarele sau fluierul piciorului adversarului, şi când icniturile şi gemetele sunt pe înfundatelea, ca să nu te dai de gol. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.