anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
TVR Iasi Telejurnal
anunturi

Măsuri importante anunţate de directorul Companiei de Transport în studioul ZDI

Reconfigurare a traseelor CTP, din toamnă. Punct intermodal în Ţuţora, cu legătură spre Tomeşti şi Dacia

GALERIE
tramvaie iasi
  • tramvaie iasi
- +

Directorul Cristian Stoica a explicat în studioul Ziarului de Iaşi şi cum se poate finanţa modernizarea depoului din Dacia care ar necesita 26 milioane euro. Cel mai bun traseu pentru troleibuze ar fi Bucium - Tudor Vladimirescu - Păcurari.

Compania de Transport Public (CTP) lucrează în această perioadă la o reconfigurare a reţelei de transport de pe raza oraşului. Cele mai importante schimbări vor fi făcute în contextul punerii în funcţiune a punctului intermodal din Ţuţora: aici, lucrările ar urma să fie finalizate cel târziu în luna octombrie.

"Intenţionăm să extindem traseele de tramvai până la acel punct intermodal astfel încât să putem face legătura între Ţuţora şi Tomeşti şi alte comune din zonă, să putem face legătura cu Dacia, va fi un traseu de tramvai 5 pe relaţia Ţuţora - Ţesătura - Nicolae Iorga - Dacia, putem face legătura cu traseul 7 şi încă un traseu care va face legătura prin Tudor cu centrul Iaşului. În acest mod, vom valorifica acel punct intermodal: de exemplu, de pe autobuzul 29 se va putea face transbordarea în Ţuţora", a declarat directorul CTP, Cristian Stoica, în cadrul unui interviu în studioul ZDI TV.

El a precizat că vor fi şi alte modificări, dar, deocamdată, încă sunt în analiză, inclusiv la nivel metropolitan. Aceste modificări vor putea fi făcute şi în contextul livrării la Iaşi a celor 32 de tramvaie noi şi 44 de autobuze electrice.

Stoica a precizat că cel puţin 20 de tramvaie vor circula în Iaşi până la sfârşitul acestui an, în timp ce autobuzele vor ajunge începând cu prima parte a anului 2022.

În context, directorul CTP a spus că vehiculele PESA aduse acum aproape 2 săptămâni la Iaşi au fost scoase la stradă în probe, iar, de săptămâna viitoare, vor fi puse în circulaţie. Potrivit lui Stoica, odată cu punerea în circulaţie a noilor tramvaie, mai multe vehicule vechi care sunt acum în circulaţie vor fi casate, treptat.

Cu toate acestea, spune directorul CTP, capacitatea de transport nu va fi afectată, ci, din contră, va creşte. "Gândiţi-vă că actualele tramvaie au o capacitate de 120-130 de pasageri, iar noile tramvaie au o capacitate de 230-240 de pasageri", a explicat Stoica.

Pentru depou: bani de la BERD sau PNRR

Despre reintroducerea troleibuzului la Iaşi, un astfel de proiect fiind iniţiat la Primărie, directorul CTP a precizat că traseul care se pretează cel mai bine este actuala rută 46: Bucium - Tudor Vladimirescu - Păcurari.

Dar, o variantă ar putea fi şi pe cele două Splaiuri, conform lui Stoica, având în vedere dezvoltarea din ultima vreme a celor două zone.

"Investiţia nu va fi foarte mare în aceste troleibuze. Iar dacă, pe viitor, autobuzele electrice vor necesita costuri mari de întreţinere, foarte uşor vor putea fi transformate în troleibuze", a mai spus Cristian Stoica.

În ceea ce priveşte modernizarea depoului din Dacia, loc unde ar urma să fie garate tramvaiele noi şi autobuzele electrice, directorul CTP a precizat că, în prezent, se analizează variantele pentru acoperirea întregii finanţări necesare. Iniţial, costurile estimate pentru modernizare ajungeau la 13,5 milioane euro, bani asiguraţi prin intermediul unui credit la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Ulterior, după realizarea studiilor tehnice, necesarul de costuri s-a dublat.

"Sunt trei variante: banca (BERD, n.r.) şi-a manifestat disponibilitatea să finanţeze diferenţa până la 26 milioane euro, proiectul este propus şi pe PNRR (Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă, n.r.) şi, nu în ultimul rând, proiectul este eligibil şi pentru fonduri europene în următoarea programare (2021 - 2027, n.r.)", a declarat Cristian Stoica. Până la construirea noului depou, tramvaiele vor putea fi garate la depoul de la Gară, iar autobuzele în garajul din Tudor Vladimirescu. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum a apărut criza bancară din America şi cum ne-ar putea afecta

Alexandru LĂZESCU

Cum a apărut criza bancară din America şi cum ne-ar putea afecta

Deşi nu a fost generată de asumarea unor riscuri iresponsabile, ca în 2008, şi suntem asiguraţi că ce s-a întâmplat atunci nu se va repeta, criza generată de falimentul Silicon Valley Bank din California introduce turbulenţe majore într-un mediu fragil în plan economic şi geopolitic cu consecinţe greu de estimat.

opinii

De la Val Gheorghiu, la Gabriel Caloian

Nichita DANILOV

De la Val Gheorghiu, la Gabriel Caloian

Singurul lucru comun între el şi actualul locatar al fostului său atelier este înălţimea. Amândoi sunt înalţi. Caloian ceva mai înalt decât Val Gheorghiu. Caloian cultivă spontaneitatea şi în dialog, şi în modul de-a gândi pictura, spre deosebire de Val Gheorghiu care îşi calcula fiecare pas şi fiecare gest.

Ce se cere pe piaţa muncii: profesii, experienţă, competenţe?

Ciprian IFTIMOAEI

Ce se cere pe piaţa muncii: profesii, experienţă, competenţe?

Cu excepţia Medicinei, toţi ceilalţi absolvenţi pot lucra în domenii în care contează mai degrabă competenţele pe care le deţin, modul în care îşi valorifică aptitudinile. Un absolvent de studii superioare cu competenţe digitale medii şi cunoaşterea măcar a unei limbi de circulaţie internaţionale, având disponibilitatea de a învăţa la locul de muncă, nu rămâne în afara pieţei muncii.

Sper să mor în timpul vieţii mele

Michael ASTNER

Sper să mor în timpul vieţii mele

Ei bine, abia zile mai târziu după ce mi-a apărut şi mie în minte un gând privind trecerea timpului - vine o vreme/ când timpul trece/ şi cam atât - mi-am dat seama că la origine n-are cum să nu se afle replica standard a mamei: Et vergieht!

pulspulspuls

Ce legături nebănuite mai sunt între jupânul fugar Ciorăpel de la Neamţ şi lumea politică şi de business din târgul nostru

Ce legături nebănuite mai sunt între jupânul fugar Ciorăpel de la Neamţ şi lumea politică şi de business din târgul nostru

Numai ce am vorbit ieri la rubrica noastră despre conexiunile jupânului Ciorăpel de la Neamţ prin judeţul nostru că au şi apărut informaţii noi, stimaţi telespecatori. 

Caricatura zilei

Doborârea dronei

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Credeti ca blocurile ridicate dupa anii 2000 in Iasi si in tara sunt sigure in cazul unui cutremur major?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.