De Business

Punem punctul pe știi

Topul firmelor de curierat . Ce note dau şi de ce se plâng ieşenii

marți, 07 iunie 2022, 01:50
11 MIN
 Topul firmelor de curierat . Ce note dau şi de ce se plâng ieşenii

Cea mai bine plasată este Fan Courier cu o notă de 3,5 din 5 puncte. Poşta Română ţine „lanterna” clasamentului, cu o medie de 2,1. Review-urile negative primite de Oficiul Poştal 13 din Păcurari au tras în jos nota companiei deţinute de statul român.

 

Paştele a fost sărbătorit la Iaşi la pachet cu tradiţionalele frustrări ale celor care, în prag de sărbători, fie au expediat sau urmau să primească colete, fie au facut cumpărături online, iar pachetele nu au ajuns la timp. Decât să expediaţi un colet prin Poşta Română, “mai bine încercaţi cu porumbelul”. „Toţi se mişcă ca melcul. Când am de-a face cu ei îmi pun mâinile în cap”.

Urgent Cargus Iaşi e “cea mai proastă firmă de curierat”. Şi DPD „e cea mai proastă firmă de curierat”. Ba, GLS are “servicii execrabile”, Fan Courier „are cel mai prost serviciu de clienţi”, la Sameday „aştepţi degeaba curierul”, iar unii dintre angajaţii Poştei Române devin agresivi şi ţipă dacă îi deranjezi cu întrebari. Pe paginile de Google ale companiilor de curierat, frustrările ieşenilor se revarsă în comentarii, cele mai multe negative, şi în clasificări sub formă de stele.

De fapt, perioada sărbătorilor, fie ele de Paşti sau de Crăciun, doar acutizează problema livrărilor defectuoase, pe care clienţii o semnalează pe tot parcursul anului. Pornind de la experienţele împărtăşite de clienţi, am realizat un top al celor mai utilizate firme de curierat din Iaşi (Poşta Română, Fan Courier, Urgent Cargus, GLS, Sameday şi DPD România Iaşi).

Cele mai comentate sunt Fan Courier (peste 2800 de comentarii), Urgent Cargus (peste 1370 de comentarii) şi DPD (peste 700 de comentarii). Per total, serviciile de curierat din Iaşi sunt înnămolite într-o zonă între “rău” şi “mediocru”, cu un rating total de 2.8 stele din 5 şi cu o singură firmă care aspiră către calificativul “bine” (pe o scară de la 1 la 5, calificativele care se acordă în mod obişnuit, conform Google, sunt 1 – foarte rău, 2 – rău, 3 – neutru, 4 – bine, 5 – foarte bine). Fan Courier apare pe Google cu trei sedii la Iaşi, iar media ponderată a aprecierilor acestora este de 3.5 stele. Celelalte cinci firme de curierat se plasează, cu ratinguri între 2.2 şi 2.9 stele, în zona cu servicii “rele”, iar cel mai slab apreciat serviciu de curierat, conform calificativelor acordate de clienţii ieşeni, este cel oferit de Poşta Iaşi.

Poşta Română

Poşta Română, are 20 de puncte de lucru cu diverse funcţii doar în municipiul Iaşi (oficii, ghişee, Centru Regional de Tranzit, Oficiu Postal de Distribuire centru teritoral express, Oficiul Zonal Postal, Oficiul Postal Express, Oficiu Judetean de Posta), are mai mulţi angajaţi decât toate celelalte firme de curierat, dar se plasează cu un rating  ponderat de 2.1 stele din 5 în coada clasamentului. În ratingul calculat de noi am luat în considerare şi aprecierile oficiilor poştale din Miroslava şi Tomeşti, care au făcut ca nota finală să fie puţin mai mare. Pe ansamblu, Poşta Română primeşte calificativul “rău” de la ieşeni, iar trei oficii poştale se remarcă prin calitatea slabă a serviciilor oferite. Însă şi mai dramatică pare situaţia la Oficiul Poştal 13 din Păcurari (pe internet sunt 4 pagini Google cu acest oficiu poştal). Cu peste 300 de comentarii, oficiul Poştal din Păcurari este cel mai comentat (nicio altă unitate din Iaşi a Poştei Române nu are mai mult de 100 de comentarii), iar ratingul este 1.7 (între “foarte rău” şi “rău”). Acest rating a tras în jos nota finala primită de Poştă.

„Atitudinea personalului lasă de dorit. L-ar pune pe Isus Cristos să facă plecăciuni în faţa lor pentru o informaţie. Păcat că trebuie să depindem de asemenea specimene”, scria Valentina V., acum două săptămâni despre experienţa ei la Oficiul Poştal 3 din strada Nicolina.

Cris, acum mai bine de o lună: “Personal cu comportament neadecvat, agresiv, neprofesionist, care nu ştiu să poarte o discuţie civilizată, calmă cu clienţii”. Tot celor de acolo, AzazeaD le transmitea acum două luni „Vă urăsc din străfundul sufletului. Incompetenţă maximă”.

Decât să apleaţi la serviciile Oficiului Poştal nr. 1, “mai bine încercaţi cu porumbelul”, ne sfătuieşte B Alexa, în vreme ce la Oficiul Poştal 13 din Pacurari, “Cele de la ghiseu se comportă oribil. „Ţipă,”urlă”, nu ştiu să se comporte. După ce se comportă în ultimul hal, nici nu mai vrei să treci pe acolo, efectiv îţi strică ziua. Oameni buni, hai să ne mai cizelăm puţin”, scria Alina Irina Ciobanu acum două luni.

DPD România Iaşi

Cu un rating de 2.2 stele din 5, DPD România este aproape de Poşta română în aprecierile ieşenilor. “Cea mai proastă firmă de curierat care există! Curieri lipsiţi de orice respect, aşteaptă să te duci tu, unde vor ei, să îţi iei pachetul, nu vor să vină la adresă! La telefon nu îţi răspunde nimeni, când vrei să dai de curier să ştii dacă îţi ajunge coletul. Dacă ai plătit cu cardul, aştepţi mult şi bine până îţi vine coletul”, scria acum două săptămâni Raluca V. „Cei mai nesimţiţi curieri şi cele mai proaste servicii… ori de câte ori am colet de primit prin intermediul acestei firme sunt sunată din faţa porţii, deşi specific că nu stau toată ziua acasă după curier”, se plângea o altă clientă.

“Curierul nu trece, nu sună, dar scanează că a trecut şi nu a răspuns nimeni la apel!”, „Coletul pierdut şi benzina consumată degeaba până mult înafara oraşului, la sediu”, „Nu răspunde nimeni la telefon. Niciodată”, „Singura firmă de curierat care nu merită nici măcar o stea. Servicii groaznice”, „Minus 5 Stele. Cele mai proaste servicii de curierat posibile. De aproape o săptămână aştept un colet care trebuie să vină din Bucureşti”, se plâng diverşi clienţi DPD pe internet. Totuşi, în urmă cu două săptămâni firma a primit şi un comentariu pozitiv, semnat de Lenuţa G.: „Seriozitate, promptitudine. Felicitări!!”

De remarcat este şi faptul că DPD este singura firmă care reacţionează la plângerile clienţilor şi cere detalii pentru lămurirea inconvenienţelor.

Urgent Cargus Iaşi

Cu un rating de 2.5 stele din 5, Urgent Cargus Iaşi, nu este iertată nici în comentariile clienţilor, care reclamă diverse probleme. Marius-Florin I., acum o săptămână, scria: “Primesc mesaj că ridică produsul între 15:57-18:00, şi când sun la numărul de telefon zice că doar până la ora 15, dacă vreau, dacă nu, treaba mea !” Tiberiu R. se referea la o problemă chiar mai gravă: „Cea mai proastă firmă de curierat. Curierii fură pachetele şi apoi doamnele din call center încearcă să dea vina pe accidente. Coletul nu mai ajunge la expeditor şi au impresia că dacă îţi dau 50 de lei te vor mulţumi. Sper să dea faliment cât mai curând”. Ana B. a avut însă noroc: „Tipa de la recepţie (este) foarte drăguţă şi de ajutor. Sunt mulţumită. Mi-am rezolvat foarte repede problema. Deşi nu au sistemul Plata cu card, am plătit prin transfer bancar fără probleme.”

Sameday Iaşi

Clienţii Sameday se plâng de întârzieri, lipsă de comunicare, proastă organizare şi mai ales de curierii care nu aduc comanda la uşă, dar le cer ieşenilor să coboare să şi-o preia din stradă.

Silviu Roman, acum 3 luni: “Bătaie de joc. Aştepţi degeaba curierul. Când cumpăr ceva online, sper să nu cadă firma asta de curierat, că e jale. Aş da 0 stele, dar nu merge”.

Sebastian U., acum 3 săptămâni: „Niciodată nu aduc comanda până la uşa sau la adresa menţionată. Mereu te cheamă să cobori la ei”.

Iojan Andrei, acum 3 luni: „Livrare la Sf. Aşteaptă. La numerele de telefon de pe Goolge nu răspunde nimeni”.

Alexandra Elena, acum 3 luni: „Dacă aş putea să dau 0 stea, aş face asta. Oameni nesimţiţi, stai 2 ore la telefon şi-ţi închid în nas după. Comenzi întârziate. Servicii mai rele decât poşta română. Să vă fie ruşine de aceste servicii proaste!”

Cu un rating total de 2.8 din 5, Sameday se plasează totuşi pe locul 3 în clasamentul general.

GLS Iaşi

Clienţii GLS se plâng de curierii care nu ţin cont de orele precizate de ei pentru livrare. De exemplu, Mario B. scria, acum două săptămâni: “Dacă aş putea, nu aş oferi nici această stea! Cel mai execrabil serviciu de curierat pe care l-am putut întâlni! Domnul curier vine doar la orele stabilite de el! Lumea nu se mai duce la muncă, trebuie să aştepte curierul (…)”. Elena Mădălina A., acum două luni observa că “manierele lipsesc cu desăvârşire!”, Nico CDR, se declara acum 3 luni „Dezamăgită total! Cele mai proaste servicii! Curierii iţi spun în faţă că nu îţi livrează coletul dacă nu eşti în momentul în care vor ei să fii acasă. Îşi bat joc de populaţie”. La fel şi alţi doi clienţi care au scris despre curierii GLS că “Din păcate, nu anunţă prin SMS atunci când ai de primit un colet; curierul nu este amabil; nu recomand”, „timp de aşteptare foarte mare, curieri fără bun simţ şi răspund la telefon abia după 4 apeluri. Nu voi mai folosi niciodată GLS…”. Rebeca B., acum 4 săptămâni a avut parte însă de o experienţă diferită: “Personal amabil, a urcat până la uşă fără sa îl rog, ceva ce nu întâlneşti prea des la curierii din România”.

Cu un rating de 2.9 stele din 5, GLS se plasează pe locul 2 în topul firmelor de curierat din Iaşi.

FAN Courier

Deşi la un rating ponderat de 3.5 din 5 FAN Courier nu merită o cunună de lauri, firma este totuşi cea mai apreciată de ieşenii care au comentat serviciile de curierat din Iaşi. “Personalul super cool!”, scria acum o săptămână Liviu Gherman, iar Sebastian Miron (Andrei11127) nota scurt: „Recomand”. „Servicii top ! Angajaţi super ok, cel puţin pe zona Cug!”, „rapid, eficace, totul aşa cum trebuie”, „Super OK! Rapid…!!!!”.

Să nu creadă însă cineva că Fan Courier e lipsită de critici. „Nu-mi place pentru că nu pot plăti cu cardul”, „Persoanele de la ghişeul sediului sunt chiar lipsite de competenţă!”, „Curierii nu au nicio treabă cu meseria lor. Întârzie livrările cu zilele”, „Dispeceri cam adormiţi şi plictisiţi în relaţia cu clienţii”, „Curierii îs luaţi de la stână, fără pic de profesionalism…”, „lipsă de respect faţă de client, cozi mari, dacă trebuie sa ajungi să ridici pachetul personal. Cei care plasează comenzile nu se deranjează decât să spună că programul lor se termină la 4, să fii sănătos dacă nu eşti acasă! Nu merită nici măcar o stea!”, sunt doar câteva dintre nemulţumirile transmise de clienţii FAN Courier din Iaşi. (Cristina PETRACHE)

Piaţa de curierat a crescut în pandemie

  • Cifra de afaceri a pieţei serviciilor de poştă şi curierat din România a crescut în 2020 cu 19% faţă de 2019 ajungând, astfel, la 6,4 miliarde de lei în 2020, conform unei analize. Poşta şi curieratul sunt marii câştigători în pandemie, arată un articol publicat pe www.startupcafe.ro , în care autorii au făcut şi un top:„Poşta Română rămâne principalul jucător din piaţa serviciilor de poştă şi curierat din ţara noastră. Compania, deţinută de statul român prin Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării – 93,6% şi de Fondul Proprietatea – 6,4%, a raportat în 2020 o cifră de afaceri de aproape 1,3 miliarde de lei (20,2% din total).
  • Fan Courier Express SRL continuă să câştige teren şi să se apropie de Poşta Română în 2020. Compania cu capital privat 100% românesc a atins pentru prima dată în istorie o cifră de afaceri de peste un miliard de lei.
  • Cargus SRL (494 milioane de lei, 7,8% din total) îşi menţine poziţia a treia în topul jucătorilor.
  • Cea mai mare creştere (nominală şi procentuală) din top 10 a fost înregistrată de Delivery Solutions SA (avans anual de 234,6 milioane de lei, respectiv 142%) care a intrat în top 5 pe poziţia a patra detronând Fedex Express Romania Transportation SRL (fosta TNT ROMANIA SRL).
  • Cumulat, cele mai mari 10 companii au generat 75% din cifra de afaceri totală.
  • În 2021, Cargus a deschis o serie de 8 depozite logistice de dimensiuni mai mari, amplasate în locaţii strategice, dotate cu sisteme de sortare semiautomate, pentru a reduce timpul de livrare a coletelor. După aceste investiţii, Cargus susţine că “are cea mai bună rată de livrare de pe piaţa de curierat din România. 92% din totalul pachetelor ajung la destinatari în 24 de ore”.
  • FAN Courier are 140 de filiale în toată ţara şi o flotă auto de peste 4288 de vehicule şi estimează că în fiecare zi, “peste 250.000 de colete sunt împachetate cu grijă şi predate curierilor pentru a le duce mai departe partenerilor, prietenilor şi persoanelor dragi”.

 

 

Comentarii