UE sporeşte presiunea asupra reţelelor sociale, în efortul său de combatere a dezinformării

vineri, 22 martie 2024, 20:55
2 MIN
 UE sporeşte presiunea asupra reţelelor sociale, în efortul său de combatere a dezinformării

Bruxellesul se pregăteşte să publice săptămâna viitoare o serie de orientări privind combaterea dezinformării pentru a preciza, înaintea alegerilor europarlamentare din luna iunie, regulile pe care reţelele sociale vor trebuie să le respecte, în caz contrar fiind aplicate amenzi, potrivit unui responsabil european, citat de AFP.

Platformele online au obligaţia de a pune în practică măsuri pentru a limita riscurile de propagare a informaţiilor false, în cadrul noului regulament privind serviciile digitale (DSA), care se aplică deplin din februarie.

De exemplu, ele trebuie să dispună de sisteme pentru identificarea anumitor conţinuturi generate de inteligenţa artificială (AI) şi pentru a pune în funcţiune dispozitive pentru ca utilizatorii să poată semnala conţinuturi trucate.

Obiectivul acestor orientări este de a ajuta platformele online, devenite difuzori de informaţii inevitabile, a explicat responsabilul european, sub rezerva anonimatului.

''2024 este un an important pentru alegeri. De aceea noi utilizăm deplin toate instrumentele oferite de legislaţia privind serviciile digitale pentru a veghea ca platformele să-şi respecte obligaţiile şi să nu fie utilizate cu rea credinţă pentru a ne manipula scrutinele, menţinând libertatea de exprimare'', a declarat comisarul european pentru piaţa internă, Thierry Breton.

Comisia Europeană a deschis în decembrie o anchetă oficială vizând reţeaua socială X (fosta Twitter) pentru presupuse încălcări ale regulilor europene în materie de moderare a conţinutului şi de transparenţă.

Pe 14 martie, Comisia Europeană a cerut explicaţii de la alţi mari giganţi ai tehnologiei, între care TikTok, Facebook, Google, YouTube şi X, privind modul în care gestionează riscurile legate de difuzarea de conţinuturi manipulate ("deepfakes"). Avertismentul viza de asemenea Instagram, Snapchat şi motorul de căutare Bing.

SURSA: Agerpres

Comentarii