De Business

Punem punctul pe știi

Comportamentul şoferilor care închiriază maşini, monitorizat de un program special

marți, 04 octombrie 2016, 01:50
3 MIN
 Comportamentul şoferilor care închiriază maşini, monitorizat de un program special

Produsul informatic va fi dezvoltat de trei firme care se ocupă de închirierea de maşini. Pe baza datelor strânse vor fi acordate reduceri sau nu.

 

Trei firme care activează împreună în domeniul închirierilor auto din Iaşi vor investi 200.000 de euro într-un sistem de analiză a comportamentului avut de clienţii care le utilizează autovehiculele, în scopul oferirii sau nu de reduceri de preţ. În acest sens, alianţa RomanianCarHire.com, formată din societăţile IMA Solutions, Simplu Asig şi Hippo CSR, lucrează la o aplicaţie care va îmbina elemente de „internetul lucrurilor” (Internet of Things) cu inteligenţă artificială şi învăţare automată. Programul, care va deveni operaţional din luna iunie 2017, va putea decide de unul singur dacă o persoană se califică sau nu pentru o reducere suplimentară şi cât de mare să fie aceasta.

„În prezent, majoritatea furnizorilor de servicii de închirieri de maşini se bazează pe un angajat care-şi aminteşte dacă un client a avut sau nu un comportament satisfăcător urmând să-l recompenseze în momentul în care acesta închiriază un autovehicul. Datele pe baza cărora se ia această decizie nu sunt stocate iar în cazul în care angajatul îşischimbă locul de muncă, clienţii nu vor mai putea beneficia de reduceri. În cazul firmelor mari, aceste date sunt stocate într-un mod în care nu pot fi interpretate automat şi nu sunt folosite pentru a recompensa, ci doar pentru a percepe o garanţie mai mare în momentul în care un anumit client închiriază o maşină. Investiţia într-un nou sistem de monitorizare şi recompensare în funcţie decomportamentul clienţilor atunci când au închiriat un autoturism, inclusiv în cazul când aceştia închiriază pentru prima dată, devine astfel o necesitate pentru a putea recompensa şi a fideliza majoritatea clienţilor şi face parte din planurile de dezvoltare pe termen mediu şi lung ale companiei”, explică Irinel Bucur, manager de dezvoltare a afacerilor la RomanianCarHire.com. Bucur a mai spus că noul sistem de monitorizare va recompensa clienţii, acordând discount-uri de până la 25%, pe baza predicţiilor cu acurateţe maximă pe care le va putea face. Procesul de stocare şi creare de modele al comportamentului fiecărui client a fost demarat la începutului acestui an, a adăugat Bucur.

„Aceste date se extrapolează pe intervale de vârstă, sex, naţionalitate, ţară de rezidenţă, locaţia şi momentul zilei în care se face rezervarea, numărul de kilometri parcurşi, modul de conducere – agresiv, calm, normal, categoria de drum pe care este utilizat autovehiculul, numărul orelor de repaos. Datele referitoare la comportamentul la volan şi drumurile pe care se circulă sunt culese cu ajutorul dispozitivelor GPS şi interpretate prin software-ul propriu, iar algoritmii de învaţare automată şi inteligenţă artificială decid gradul de risc al fiecarui client în parte”, a declarat Bucur. RomanianCarHire.com deţine în prezent o flotă de 80 de maşini de închiriat în municipiile Iaşi, Suceava şi Bacău, care deservesc şi zonele limitrofe şi aeroporturile arondate acestor oraşe. Pentru anul în curs, joint venture-ul RomanianCarHire.com vrea să realizeze afaceri de 500.000 de euro, iar în 2017 va deschide birouri permanente şi în Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi Timişoara.  

 

 

Comentarii