Comunicat de presă

Creşterea pieţei auto, o certitudine.

vineri, 17 aprilie 2015, 10:59
3 MIN
 Creşterea pieţei auto, o certitudine.

După primul an în care piaţa auto a demonstrat o revenire puternică, +21.5% în 2014, primul trimestru al anului 2015 certifică trendul crescător.

Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi.

Programele guvernamentale ce tocmai au început, Prima Maşină şi Programul Remat, cu siguranţă vor asigura şi în următorul trimestru o creştere a vânzărilor de maşini noi, constituind un lucru cu adevărat bun pentru sănătatea sistemului economic.

În Iaşi  vânzările din primul trimestru, au crescut cu aproximativ 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în total fiind inmatriculate 559 de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) în primele trei luni ale anului.

Dacia deţine cele mai multe autoturisme vândute –  totalizând un număr de 68 unităţi.

Topul celor mai vândute autoturisme de import este condus de Toyota cu 39 de unităţi, urmată de Volkswagen cu 36 de unităţi şi Ford cu 35 de unităţi.

Analizând sectorul vehiculelor comerciale topul este condus de Ford cu 12 unităţi, la egalitate cu Volkswagen, urmat de Peugeot şi Renault, ambii cu cate 7 unităţi vândute.

Trendul crescator al ultimului an şi creşterea spectaculoasă a primului trimestru în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut poate reprezenta o certitudine a faptului că piaţa auto dar şi economia în general, sunt în revenire, cu paşi siguri.

Eco bonusurile (oferite în programul Rabla) dar şi scutirea totală de la plata taxei de înmatriculare a motoarelor puţin poluante ajută la impulsionarea vânzărilor. O altă reglementare guvernamentală introdusă recent este scăderea impozitului cu 95% pentru autoturismele de tip hybrid. Această reglementare era absolut necesară în condiţiile în care România încearcă să se alinieze la normele Uniunii Europene iar marile capitale ale Europei au luat măsuri de acest gen cu mulţi ani în urmă. Spre exemplu, Parisul şi Londra impun taxe extrem de mari pentru motorizările poluante, în special pentru diesel, în incercarea de a reduce total înmatricularea acestor maşini. Cu siguranţă România se indreaptă cu paşi mici dar siguri către astfel de reglementări iar clienţii care optează totuşi pentru motoarele convenţionale, se vor orienta către cele de capacitate mică.

În Iaşi, se observă creşterea vânzărilor pentru autoturismele hybrid, cu atât mai mult cu cât aici se află şi singurul showroom din România dedicat în exclusivitatea acestor tehnologii. În primul trimestru, liderul detasat al acestei tehnologii, grupul Toyota, a comercializat un număr de 9 unităţi dintre care 7 sunt Lexus, brandul premium al grupului.

 

Comentarii