Paşaportul simplu electronic (I)

vineri, 26 septembrie 2014, 01:50
2 MIN
 Paşaportul simplu electronic (I)

Cine poate beneficia de un paşaport simplu electronic?

Toţi cetăţenii români precum şi minorii acestora care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate şi care nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în alte state.

Care este procedura obţinerii unui paşaport simplu electronic?

Cererea pentru eliberarea unui paşaport se depune, personal de către solicitanţi, în ţară, la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple în a căror rază de competenţă au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, iar în străinătate, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.

În cazul în care solicitantul nu se poate deplasa la serviciul teritorial competent, acesta poate depune cererea la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.

În ce priveşte persoanele lipsite temporar de capacitate de exerciţiu, cererile se pot depune de către reprezentantul legal sau de către autorităţile medicale române, prezenţa titularului fiind obligatorie; în acest caz, cererea trebuie însoţită şi de hotărârea judecătorească de punere sub interdicţie, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 însoţită, după caz, de actul de desemnare a reprezentantului legal.

În ce termen se eliberează paşaportul?

Cererile se soluţionează în termene care curg de la data depunerii acestora şi care nu pot depăşi:

• 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară;

• 90 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în străinătate.

Ce documente sunt necesare pentru obţinerea paşaportului în cazul persoanelor majore?

• cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original;

• dovada achitării taxelor pentru emiterea paşaportului, completate pe numele titularului, în original;

• paşaportul anterior, dacă acesta există.

Biroul de consiliere pentru cetăţeni Iaşi
Tel./Fax: 0232.272.065
E-mail: bcciasi@yahoo.com
 

Comentarii