AVOCATUL POPORULUI

Procedura de rectificare/ modificare a titlurilor de proprietate pe cale administrativă

marți, 20 septembrie 2016, 15:26
3 MIN
 Procedura de rectificare/ modificare a titlurilor de proprietate pe cale administrativă

„În temeiul prevederilor constituţionale privind dreptul la informaţie, prevăzut de art. 31 din Constituţia României, vă solicit să îmi comunicaţi care este procedura de rectificare/ modificare a titlurilor de proprietate pe cale administrativă în cazul decesului autorului.“ A.R. – Iaşi 

În conformitate cu prevederile art. 26 din Hotărârea Comisiei Judeţene Iaşi pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Privată asupra Terenurilor nr. 175/09.05.2016 privind Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei judeţene de fond funciar Iaşi, modificarea/ rectificarea titlurilor de proprietate se va face astfel: 

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Iaşi va proceda direct, fără adoptarea hotărârii Comisiei judeţene de fond funciar, la îndreptarea erorilor materiale din titlurile de proprietate care conţin erori materiale provenite din documentaţiile întocmite de comisiile locale de fond funciar sau din transcrierea eronată a datelor din procesele-verbale de punere în posesie, fişele de punere în posesie, partea nedetaşabilă a titlului de proprietate aflate în arhiva O.C.P.I, sau din documentele care au stat la baza punerii în posesie şi se refera la: 

a) erori de scriere a numelui şi prenumelui ori a iniţialei tatălui titularului/ titularilor sau defunctului, menţionarea greşită a codurilor numerice personale ale titularilor/ moştenitorilor, precum şi erori cu privire la inversarea moştenitorului/ moştenitorilor cu defunctul/ defuncţii faţă de procesul verbal de punere în posesie, anexele de validare, partea nedetaşabilă a titlului de proprietate;

b) erori cu privire la numărul de tarla/ parcelă, număr unitate amenajistică (UA)/ unitate de producţie (UP);

c) erori cu privire la vecinătăţi;

d) erori ale suprafeţelor parcelelor, fără modificarea suprafeţei total atribuite;

e) alte erori cu privire la identificarea cadastrală a parcelei, fără afectarea amplasamentului şi a suprafeţei.

Astfel, „în cazul în care eroarea materială se identifică cu una dintre situaţiile prevăzute la alin. (l), cererile de îndreptare a erorilor se pot soluţiona în baza următoarelor documente:

1. cererea solicitantului, persoana înscrisă în titlul de proprietate/ moştenitorii acesteia care trebuie să indice obligatoriu numărul şi data emiterii titlului de proprietate supus corectării depusă la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară laşi;

2. referatul Comisiei locale de fond funciar;

3. referatul de îndreptare de eroare materială întocmit de inginerul şef şi aprobat de director, care trebuie să conţină numărul şi data hotărârii Comisiei judeţene de fond funciar/ anexa de validare în baza căruia a fost emis titlul de proprietate supus corectării, eroarea materială şi conţinutul corectării;

4. anexa de validare şi Hotărârea Comisiei judeţene de fond funciar privind validarea dreptului de proprietate eliberate de către Instituţia Prefectului judeţului Iaşi;

5. titlul de proprietate în original;

6. certificatul de sarcini.“

Cu alte cuvinte, cererea prin care se solicită rectificarea titlului de proprietate trebuie să fie semnată de toţi moştenitorii sau de unul dintre ei în cazul în care este mandatat de ceilalţi prin procură autentică.

 

Consilier Carla Cozma, coordonator 

Biroul teritorial Iaşi – Instituţia Avocatul Poporului

Comentarii