De Business

Punem punctul pe știi

Românul mediu nu a câştigat nimic din creşterea economică

GfK: Creşterea economică din ultimele 18 luni nu a fost simţită de consumatorii români

vineri, 29 august 2014, 01:50
2 MIN
 Românul mediu nu a câştigat nimic din creşterea economică

Deşi economia românească a crescut în ultimele 18 luni, această evoluţie nu a avut impact asupra consumatorilor români, potrivit unui studiu GfK, potrivit căruia aşteptările privind economia, veniturile şi dorinţa de cumpărare continuă să aibă valori negative.

 

 "Economia românească înregistrează de circa 18 luni o creştere puternică. Se pare însă că acest salt economic nu a avut deocamdată impact asupra consumatorilor", se arată într-un comunicat al companiei de cercetare. Astfel, aşteptările privind starea economiei, aflată în iunie la -10,4 puncte, se situează încă în teritoriul negativ, dar în creştere de la -17,2 puncte în martie şi -16,1 puncte în urmă cu un an. În acelaşi timp, indicatorul privind veniturile este şi el, cu toate că doar marginal, sub media pe termen lung de zero puncte, situându-se la -0,7 puncte. Comparativ cu luna martie, când se situa la -8,2 puncte, indicatorul a crescut cu 7,5 puncte. Cu un an în urmă, valoarea era de -5,3 puncte. Dorinţa de cumpărare se situează la -14 puncte, la acelaşi nivel ca şi în luna martie. Comparativ cu iunie 2013, creşterea înregistrată este de 8,5 puncte. În luna mai, indicatorul se situa la -8,4 puncte, urcând deci la cea mai ridicată valoare din decembrie 2013. Potrivit GfK, economia din statele Uniunii Europene (UE) continuă să se redreseze, însă crizele din Irak şi Ucraina ar putea destabiliza creşterea economică. "Consumatorii europeni îşi recâştigă şi ei încrederea. Acest lucru este reflectat în evoluția indicatorilor pentru aşteptările privind starea economiei şi veniturile, şi pentru dorința de cumpărare, în majoritatea țărilor incluse în sondaj. Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 țări) se situează în prezent la 9,1 puncte. Aceasta este cea mai ridicată valoare înregistrată din aprilie 2008, când indicatorul se situa la 11,9 puncte", se arată într-un comunicat al GfK. Rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa au la bază un studiu asupra consumatorilor realizat, la comanda Comisiei Europene, în ţările Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane, reprezentând populaţia adultă din 28 de ţări UE.
 

 

 

Comentarii