De Business

Punem punctul pe știi

Şmecherii cu noua taxă auto

Dosarele persoanelor care au vrut să achite taxa pentru maşini în conformitate cu vechea legislaţie au fost întoarse din drum.

marți, 19 martie 2013, 02:50
4 MIN
 Şmecherii cu noua taxă auto

Noua taxă de înmatriculare denumită «timbru de mediuă» stârneşte nemulţumiri în rândul ieşenilor. Aceştia susţin că au încercat să-şi plătească dările către stat încă de joia trecută pentru a scăpa de majorările care au intrat în vigoare de vineri, 15 martie, însă nu le-a fost permis.

„Ştiam că o să crească preţurile, aşa că am mers joi la trezorerie să-mi depun dosarul pentru a plăti taxa de înmatriculare. Acolo mi s-a dat un bon de ordin, dar apoi poliţia locală a întors dosarele. Cineva de la ghişeu mi-a zis că poliţiştii întorc dosarele”, a spus Mihai Nechita, unul dintre bărbaţii care a încercat să-şi plătească taxa de înmatriculare, fără succes însă. Acesta a continuat, spunând că el nu este singurul în acest caz. „Nu numai eu am încercat să plătesc taxa joi. Adică, ştiu că se depune dosarul şi durează o zi, două până se calculează, dar în condiţiile în care eu m-am prezentat joi la ghişeu, nu înţeleg de ce ar trebui să plătesc o sumă mai mare dacă eu am mers să plătesc atunci când încă mai era în vigoare vechea lege”, a mai spus Mihai Nechita. Reporterii de la „Ziarul de Iaşi” i-au contactat şi pe reprezentanţii Direcţiei Generale de Finanţe Publice Judeţene (DGFPJ) pentru a obţine un punct de vedere referitor la nemulţumirile ieşenilor. Aceştia au infirmat însă că ar fi existat dosare întoarse de poliţie. „Deciziile emise până la data de 14 martie inclusiv au fost calculate conform legislaţiei în vigoare până la acea dată. Solicitările depuse începând cu data de 15 martie sunt calculate conform noului act normativ privind timbrul de mediu. Prin urmare, actele emise pe 13, respectiv 14 martie au fost valabile până la data de 14 martie inclusiv. Celelalte probleme legate de poliţie nu mai ţin de bucătăria noastră”, ne-a spus Maria Ţăran, purtător de cuvânt al DGFPJ. Cu toate acestea, Mihai Nechita susţine că femeia de la ghişeul unde a fost să depună dosarul i-a spus poliţia a spus că nu i se va calcula taxa conform legislaţiei în vigoare până pe 14 martie. Bărbatului i s-a mai spus că trebuie să revină la trezorerie vineri, pe 22 martie.

Detalii importante despre noua taxă auto

Fiscul va calcula suma reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule şi va emite decizia privind stabilirea sumei în cel mult două zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete, iar pentru autovehiculele în leasing termenul este de maxim cinci zile, potrivit unui proiect de ordin al ANAF. Persoanele fizice şi firmele care solicită stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu vor depune la administraţiile financiare o cerere însoţită de cartea de identitate a autovehiculului, documentele care atestă dobândirea dreptului de proprietate asupra maşinii, iar în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state este necesar un act din care să rezulte data primei înmatriculări şi, după caz, o declaraţie pe propria răspundere, precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă “Registrul Auto Român” sau rezultatul evaluării individuale. În situaţia în care contribuabilul consideră că deprecierea autovehiculului său este mai mare decât deprecierea rezultată pe baza cotei iniţiale de reducere şi/sau a cotei suplimentare de reducere a timbrului, el poate contesta timbrul în baza rezultatului unei expertize privind evaluarea individuală a autovehiculului în cauză. În acest sens, contribuabilul va solicita efectuarea expertizei de către un expert al Corpului experţilor tehnici, care, în raportul de expertiză privind evaluarea individuală a autovehiculului, va înscrie şi cota reală de reducere a taxei corespunzătoare maşinii. Documentele vor fi depuse în original şi copii, cele originale restituindu-se contribuabilului după verificare, prevede un proiect de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule. Pentru autovehiculele în leasing, cererea va fi depusă în format electronic, împreună cu formularul editat. Actele sunt analizate de compartimentul de specialitate din cadrul administraţiilor financiare, iar dacă informaţiile sunt incomplete sau greşite, solicitantul va fi notificat pentru a corecta sau completa documentaţia. Pe baza informaţiilor, compartimentul de specialitate va stabili cuantumul timbrului de mediu.
 

Comentarii