Subiectele date la proba de limba română în sesiunea a doua de bacalaureat

luni, 24 august 2015, 12:16
2 MIN
 Subiectele date la proba de limba română în sesiunea a doua de bacalaureat

Luni, 24 august, absolvenţii de clasa a XII-a au susţinut proba scrisă la limba română. Elevii au primit două tipuri de subiecte la Română: pentru profil uman şi pedagogic şi pentru profil real şi tehnologic.

Elevii de la profilul uman care au susţinut astăzi proba scrisă la limba şi literatura română au primit un text liric la prima vedere – Preludiu de toamnă, de Radu Stanca – pe baza căruia au avut de indicat sinonime neologice pentru cuvintele “tăcut” şi “întors”, de explicat rolul cratimei din secvenţa “mai-nainte”, de ilustrat într-un enunţ sensul conotativ al cuvântului “floare”, de identificat două mărci ale subiectivităţii în text, de precizat tema poeziei şi un motiv literar, de selectat două secvenţe care conturează dimensiunea temporară a imaginariului poetic, de prezentat semnificaţia a două figuri de stil diferite, de ilustrat două trăsături ale genului liric şi de comentat ultima strofă a textului.

La subiectul al doilea, elevii au avut de scris un text de tip argumentativ în care să vorbească despre utilitatea cunoaşterii biografiei unei personalităţi culturale/ştiinţifice.

La subiectul al treilea, absolvenţii claselor a XII-a de la uman au avut de scris un eseu despre relaţia dintre două personaje dintr-o nuvelă studiată.

Elevii de la profilul real au primit tot un text liric la prima vedere – Dor căzut – Nicolae Labiş. Ei au avut de indicat sinonime pentru “chipul” şi“şezând”, de explicat rolul unei cratime, de construit un enunţ în care să folosească o expresie sau o locuţiune care să conţină substantivul umbra, să transcrie două mărci lexico gramaticale ale eului liric, să precizeze două motive literare prezente în text, să selecteze două secvenţe care conturează dimensiunea temporala a imaginarului poetic, să prezinte semnificaţia a două figure de stil, să dea exemplu de două trăsături ale genului liric şi să comenteze strofa a patra a textului.

La subiectul al doilea, au avut de scris un eseu despre implicarea tinerilor în activităţi umanitare, iar la cel de-al treilea, trebuiau să redacteze un eseu despre particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o nuvelă studiată.

gandul.info

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii