De Business

Punem punctul pe știi

Mai usor scapi de taxe si moarte decit de operatorii de telefonie

luni, 17 octombrie 2011, 18:16
4 MIN
 Mai usor scapi de taxe si moarte decit de operatorii de telefonie

 De moarte si de taxe nu scapa nimeni, spune o vorba veche. Mai nou se pare ca nici de operatorii de telefonie mobila nu te poti descotorosi asa usor.

O tinara care a dorit sa inchida un abonament telefonic deschis pe numele fratelui sau s-a lovit de birocratia companiile de telefonie mobila si a fost invinsa. Pentru ca a refuzat sa mai plateasca facturile pentru un serviciu la care ceruse incetarea contractului, au ajuns sa-i "bata la usa“ reprezentantii firmei de recuperari creante Coface.

Contactati, inca de saptamina trecuta, reprezentantii Orange nu au oferit nici un comentariu pe aceasta tema. Oficialii societatii de recuperare creante Coface spun insa ca ei nu au nici o vina si nu au facut decit sa respecte un contract privat. Pe fir a intrat si Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Iasi care cerceteaza cazul.

De la Ana la Caiafa

Mihai Ivascu a optat sa devina client Orange in anul 2007. Doi ani mai tirziu a doit sa-si achizitioneze un telefon mobil la un pret redus, iar din acest motiv contractul initial a fost prelungit inca doi ani. "Al doilea contract expira in aprilie 2011. In 2010 fratele a plecat din tara si am dorit sa inchidem abonamentul. Ni s-a transmis ca nu se poate decit daca platim toate celelalte facturi pina la expirarea contractului. Am optat sa platim mai departe“, povesteste Mihaela Afteni, sora titularului de contract.

Cind s-a apropiat termenul de finalizare a celor doi ani de contract tinara a sunat la Orange pentru a intrerupe abonamentul. "Mi-au spus ca trebuie sa sune fratele, ca el este titular de cont si ca de fapt contractul expira pe 21 mai 2011. Pe 20 mai am achitat ultima notificare de plata de 112 de lei. Orange nu mai trimite facturi tiparite decit daca soliciti in scris acest lucru, iar fratele fiind plecat nu mai era cazul sa ne complicam. Asa la doua luni, cind Orange trimitea notificare, noi mergeam si plateam“, povesteste Mihaela.

Dupa episodul descris mai sus i s-a transmis un numar de telefon la care sa sune Mihai Ivascu cu o luna de zile inainte de expirarea termenului. Acesta a sunat si dupa ce a fost plimbat de la un operator la altul i s-a transmis ca ii va fi reziliat contractul urmind ca un alt operator Orange sa-l contacteze ulterior pentru a confirma suspendarea. "Ulterior, mama mea a primit o noua notificare de plata pentru doua luni peste cele ale contractului de doi ani. Am sunat la ei, le-am explicat situatia si au motivat ca l-au sunat pe fratele meu care nu a raspuns, motiv pentru care contractul s-a prelungit automat si trebuie sa platim. Peste citeva zile am primit o somatie si de la firma Coface, care au preluat cazul fratelui. I-am sunat si pe ei sa le explic ca poate Mihai nu a auzit telefonul, poate nu-l avea linga el, poate dormea. Daca nu raspunzi la un telefon asta inseamna ca imi dau acordul sa prelungesc un contract. Mi-au spus ca cine este Ivascu Mihai ca sa fie sunat de 10 ori si mi-au inchis telefonul in nas pe motiv ca nu se inteleg cu mine“, a adaugat Mihaela, care acum are de plat 129,94 de lei, din care 40,94 penalitati.

Raspunsul oficial

De partea cealalta, reprezentantii Coface sustin ca au actionat in baza unui act legal incheiat cu Orange, iar contractul poate fi reziliat daca clientul anunta cu 30 de zile inainte si daca toate facturile emise pina la data aceea au fost achitate. "Domnul Ivascu Daniel Mihai/reprezentantii acestuia  a fost/au fost  notificat/notificati si contactat/contactati de catre Coface Romania in baza contractului de mandant semnat de noi cu Orange Romania si datorita existentei pe numele domnului a unei sume restante catre Orange. Aceasta datorie rezulta din 2 facturi emise pe numele dinsului si neachitate plus valoarea penalitatilor inregistrate (1%/zi de intirziere pina la data incredintarii cazului catre Coface Romania)“, se arata in raspunsul oficial al companiei.

De asemenea, Coface instiinteaza pe aceasta cale si care sint pasii ce trebuie urmati in cazul in care si alti clienti se regasesc in cazul prezentat. "Orice contract poate fi reziliat dupa 30 de zile de la data solicitarii rezilierii. Contractul poate fi reziliat daca la data cind procedural se poate realiza rezilierea (data solicitarii plus 30 zile ) toate facturile emise pina la acea data sint achitate, iar intreruperea se poate face doar cu acordul titularului. Dupa ce perioada contractuala obligatorie expira, in cazul prezent dupa data de 21.05.2011, contractul este prelungit automat dar nu pe o perioada obligatorie. Acesta poate fi reziliat oricind dupa perioada limita, iar aceasta situatie este valabila doar daca nu s-a acceptat o noua oferta sau nu s-a achizitionat un nou telefon dupa data limita. Odata ce un contract este reziliat datorita neplatii contractul nu se reactiveaza daca se efectueaza plata sumei restante“, se mai arata in raspunsul Coface.

Comentarii