De Business

Punem punctul pe știi

Masinile mari vor fi monitorizate

joi, 31 iulie 2003, 23:00
2 MIN
 Masinile mari vor fi monitorizate

Incepind de anul viitor soferii de microbuze, autobuze si TIR-uri vor putea fi monitorizati pas cu pas atit de patroni cit si de politie. Aceasta deoarece Guvernul a hotarit ca pina la sfirsitul acestui an microbuzele, autobuzele si autovehiculele de marfa cu masa mai mare de 3,5 tone vor fi obligatoriu echipate cu limitator de viteza, in timp ce masinile de transport cu masa mai mare de 3,5 tone vor fi echipate atit cu limitatoare de viteza cit si cu tahografe.
Un limitator de viteza costa in jur de 3.000 de euro si este un dispozitiv pe care se regleaza viteza maxima pe care o poate atinge autovehicolul in functie de reglementarile nationale sau internationale si care nu permite depasirea acesteia.
Tahograful este un aparat modern care se monteaza la bordul masinii si care inregistreaza si stocheaza automat toate datele privind deplasarea acesteia: drumul, viteza precum si timpii de lucru si de odihna ai soferului. Un tahograf electronic ajunge la 31 – 32 de milioane de lei in timp ce unul mecanic are un pret de 17 – 18 milioane de lei.
Liviu Horobet, directorul general al firmei de transport international „Hoffer Impex”, a spus ca „eu am pe masini astfel de aparate si m-au ajutat foarte mult sa urmaresc programul de lucru al soferilor”. El a explicat ca un conducator auto trebuie sa conduca pe zi opt ore cu o pauza de o ora la patru ore de sofat pentru a evita oboseala la volan, una dintre cauzele frecvente de accidente. „Cu limitatorul de viteza imi controlez mai bine consumul masinilor, eliminindu-se astfel furturile. Apoi se reduce si riscul de accidente”, a precizat Horobet.
„Facem demersuri pentru innoirea parcului de masini”
Costel Pristavu, directorul general de la „Minibus”, firma ce are in dotare 100 de microbuze de transport persoane, a apreciat masura guvernului ca nefiind „deloc rea”. „Pe mine nu ma afecteaza masura pentru ca, potrivit unei hotariri a Consiliului Local, de la intii ianuarie toate microbuzele care circula in Iasi vor trebui sa aiba euro 3. Ori aceste masini sint de fabricatie recenta si sint dotate din constructie cu asa ceva. Noi am inceput deja sa facem demersuri pentru innoirea parcului de masini”, a declarat Pristavu.
Nerespectarea normelor privind certificarea tahografelor si limitatoarelor de viteza, neefectuarea reviziei periodice, neechiparea vehiculelor de transport cu limitatoare de viteza constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 5 si 25 de milioane lei. (Ana PRODAN)

Comentarii