Romania e a cincea piata ca vanzari pentru Dacia

Subtitlu

duminică, 11 noiembrie 2012, 21:57
3 MIN
 Romania e a cincea piata ca vanzari pentru Dacia

In Franta, de exemplu, Renault vine mai multe masini decat in oricare alta tara. De asemenea, pentru Volkswagen, patria natala, Germania, este cea mai importanta piata europeana in materie de vanzari. Pentru Dacia insa, tara sa de origine nu se mai situeaza nici macar in top 3 al vanzarilor. Astfel, conform unor date publicate recent de Ziarul Financiar, la nivel european in functie de vanzari, pentru Dacia clasamentul pe tari la vanzari sta cam asa: 1. Franta, 2. Germania, 3. Spania, 4. Italia, 5. Romania. Interesant e ca dupa primul semestrului al acestui an, Romania cazuse chiar pe locul 6, pozitia cu numarul 5 fiind adjudecata de Turcia, dar intre timp lucrurile s-au mai schimbat. Pe de alta parte insa, conform unor estimari, dupa ce Dacia intra pe piata britanica, se estimeaza ca in Regatul Unit se vor vinde anul viitor in jur de 30.000 de modele Sandero. Adaugand si vanzarile Dusterului, e posibil astfel ca Marea Britanie sa aiba vanzari totale de masini Dacia mai mari decat cele din Romania.

Desigur, nu e cazul sa transformam aceasta statistica intr-o drama cu iz nationalist. La urma urmei e foarte bine ca Dacia exporta atat de mult, in conditiile in care functioneaza la capacitate maxima. Vanzarile de la export sunt o adevarata gura de oxigen pentru economia romaneasca. Iar Dacia nici macar nu este singurul producator auto european aflat in aceasta situatie: pentru Skoda tara natala Cehia este de-abia pe locul trei in clasamentul european al tarilor  (cele mai mari vanzari insa Skoda le realizeaza in China, unde a vandut in 2011 peste 220.000 de masini, dintr-o productie totala de 879.000). 

Persoana fizica, specie pe cale de disparitie pentru vanzatorii auto

Marea problema a Romaniei este scaderea in ge-neral a vanzarilor auto. Romanii inca prefera brandul auto national atunci cand e vorba de achizitionarea unei masini noi, numai ca scaderea extrema a vanzarilor auto in Romania a dus si la prabusirea Dacia in clasamentul  pe tari.

Declinul accentuat s-a petrecut in principal din cauza micsorarii drastice a numarului de  persoane fi-zice care-si achizitioneaza o masina, pe fondul crizei financiare prelungite si a scaderii veniturilor, totul dublat si de inasprirea conditiilor de creditare. Astfel, un oficial Dacia a declarat recent Ziarului Financiar ca in acest an vanzarile Dacia catre persoane juridice vor reprezenta 70% din total. In 2011 persoanele juridice cumparau 50% din masinile Dacia de pe piata romaneasca, in vreme ce in 2010, procentul era de doar 30%. Romania este din acest punct de vedere o adevarata tara a extremelor, din moment ce in doar trei ani, procentul de persoane fizice care au preferat un model Dacia a scazut de la 70% din totalul vanzarilor producatorului autohton la doar 30%.

Pe de alta parte, scaderea numarului de persoane fizice din Romania care cumpara o masina noua afecteaza si celelalte marci. Doamna Dana Cortina, director general al Porsche Romania, firma ce are in administrare un numar impresionant de marci (Skoda, Seat, Volkswagen, Audi, Porsche) declara recent ca  „persoanele fizice aproape au disparut din portofoliu" (sub 10% din total).

––-

Noul Logan are preturi incepand de la 6.690 euro  

Dacia a anuntat preturile in Romania pentru noul Logan: mo-delul de baza incepe de la 6.690 euro cu TVA inclus. Cea mai accesibila versiune se numeste Access si este echipata cu un motor 1.2 16V de 75 CP. Aceasta unitate este oferita si intr-o versiune alimentata cu GPL.

Gama de motorizari include si noul TCE 90, un motor turbo cu trei cilindri in linie. Aceasta motorizare a debutat in gama Renault pe noile Twingo si Clio si ofera 90 CP si 135 Nm, suficienti pentru a-i asigura lui Clio un sprint 0-100 km/h de 12.2 secunde si o viteza maxima de 182 km/h. La capitolul diesel, unitatea de 1.5 litri este disponibila atat in versiunea de 75 CP, cat si in versiunea de 90 CP. Toate propulsoarele din gama respecta normele Euro 5 si sunt oferite doar in compania transmisiilor manuale cu cinci trepte. Inca de la nivelul de echipare de baza, noul Logan ofera ESP, airbag-uri laterale si frontale pentru sofer si pasager, directie asistata, ABS si altele. Garantia lui Dacia Logan ramane de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

Desi se situeaza din punct de vedere al preturilor tot in zona low-cost, noul Logan incepe sa se indeparteze de aceasta zona cand vine vorba de dotari si design. Logan dispune inca de la al doilea nivel de echipare sistem radio-CD cu MP3 si port USB, iar la al treilea deja este optional un sistem multimedia, cu navigatie, Bluetooth si USB plus display touchscreen. 

Comentarii