Apa calda zilnic pentru toti bacauanii

marți, 23 septembrie 2003, 23:00
3 MIN
 Apa calda zilnic pentru toti bacauanii

Dupa zeci de ani de asteptare, bacauanii care inca mai primeau
apa calda cu program pot beneficia de aceasta utilitate in program
non stop. Din motive de rentabilizare a activitatii centralelor
termice care mai functioneaza inca, Termloc a decis ca toti
bacauanii care au ramas fideli sistemului public de termoficare al
centralelor termice de cvartal sa primeasca zilnic apa calda. „Pina
acum, din considerente tehnice, nu puteam furniza apa calda decit
o data la doua zile. Din cauza debransarilor masive din ultimii ani,
capacitatea centralelor s-a redus si putem furniza acum in fiecare
zi apa calda. Este convenabil atit pentru noi, cit si pentru locatari”,
spune Viorel Comanescu, reprezentantul firmei Termloc.
Singurii beneficiari ai Termloc care se pot bucura in prezent de
confortul de a avea apa calda in fiecare zi sint locatarii din cadrul
Asociatiei Sfintu Vasile, Asociatiei 31 si Asociatiei Cornisa I-6A.
Pentru ca si-au achitat cea mai mare parte a datoriilor restante,
acestia primesc de luni, 15 septembrie, apa calda. Alte doua
asociatii de locatari dintre cele deservite de Termloc au cerut
societatii reluarea furnizarii apei calde. Pentru ca centrala termica
Cornisa 2, care deserveste Asociatiile 18 si 32, sa-si inceapa
productia, Asociatia 32 ar trebui sa mai achite citeva zeci de
milioane de lei.
Restul de 57 de asociatii din totalul de 60 deservite de Termloc nu
se vor putea bucura de facilitatea de a avea apa calda non stop
decit, probabil, la iarna, cind centralele vor fi pornite oricum pentru
a livra agent termic pentru caldura. Cei mai multi dintre bacauani
nu mai au apa calda din luna mai, cind firma a sistat de la
furnizarea apei calde o parte dintre asociatii, din cauza datoriilor
restante. Alte 14 asociatii au fost incluse pe lista celor debransate
de la furnizare la inceputul lunii septembrie, tot din cauza datoriilor
foarte mari acumulate in timp. Practic, hotarirea de a primi apa
calda in fiecare zi nu va deveni operationala decit in momentul in
care bacauanii isi vor achita facturile restante la intretinere sau
cind va veni gerul.
Chiar daca din punct de vedere tehnic bacauanii racordati la
Termloc pot primi apa calda toata ziua, acest lucru nu se intimpla
deocamdata. De teama ca locatarii sa nu plateasca prea mult,
asociatiile au restrictionat programul de furnizare la citeva ore in
fiecare zi. Decizia unilaterala luata de sefii celor trei asociatii ii
nemultumeste, insa, pe locatari, care avind contor la scara
blocului sau in apartament, consuma atit cit isi permit sa plateasa.
Furnizarea apei calde in program non stop reprezinta un
eveniment istoric pentru locuitorii municipiului Bacau, desi este,
pina la urma, o normalitate in lumea civilizata. Mai bine de 40 de
ani, de cind au fost realizate sistemele de termoficare, orasul
Bacau a fost printre putinele municipii din tara in care atit apa
rece, cit si apa calda curgea la robinete doar citeva ore pe zi.
Problema prelungirii programului de furnizare a apei reci a fost
rezolvata in urma cu aproape patru ani, cind RAGC a introdus
contorizarea la scara, consumurile s-au redus, iar fronturile de
captare din preajma Bacaului au completat necesarul de apa
pentru oras. Cit priveste apa calda, primii care au dat tonul in ce
priveste furnizarea apei non stop au fost reprezentantii CET. De
anul trecut, din luna octombrie, bacauanii care sint deserviti de
firma pot folosi apa calda in orice moment al zilei, sefii societatii
spunind ca furnizarea continua este mai avantajoasa atit pentru
firma, cit si pentru locatarii deserviti. Si Termloc a ajuns acum la
concluzia ca furnizarea cu program nu mai este eficienta si ca este
mai avantajos sa furnizeze servicii non stop, pentru a-si multumi
clienti pe care-i mai are. Furnizarea in program non stop este una
dintre putinele facilitati de care se bucura in prezent bacauanii care
nu au avut bani sa-si monteze propria centrala de apartament.
Optiunea a peste 20 la suta din proprietarii de apartamente din
Bacau de a-si monta centrala de apartament i-a avantajat, pina la
urma, pe cei care nu au avut bani sa faca aceasta investitie.
Imbunatatirea serviciilor este si o modalitate a managerilor firmelor
publice de termoficare de a pastra actualii clienti, in conditiile in
care numarul celor care se debranseaza este din ce in ce mai
mare. Cit priveste costurile acestui confort, cei mai dezavantajati
vor fi cei care platesc aceasta ultilitate in sistem pausal, care vor
trebui sa scoata bani din buzunar pentru a plati toate pierderile din
sistem. (Costinela BREAHNA)

Comentarii