Pierderi de 1.000 de miliarde de lei la Rafo in 7 luni

miercuri, 04 octombrie 2000, 23:00
2 MIN
 Pierderi de 1.000 de miliarde de lei la Rafo in 7 luni

Adunarea Generala a Actionarilor, convocata in variantele ei ordinara si extraordinara, la sfirsitul lunii septembrie la Rafo a luat in discutie situatia economica a rafinariei in primele 7 luni ale acestui an si modificarea Actului constitutiv al societatii. Perioada analizata corespunde, ca si pina acum, situatiei in care Rafo se afla de la inceputul anului 1999, adica in stare de nefunctionare si de acumulare de noi pierderi de productie. Astfel, in cele 7 luni de la inceputul acestui an, cifra de afaceri a societatii a fost de 128,2 miliarde de lei, iar veniturile totale incasate de 126,8 miliarde de lei. In schimb, cheltuielile totale ale rafinariei au ajuns la peste 1.000 de miliarde de lei, ceea ce a condus la un exercitiu financiar cu peste 951 de miliarde de lei pierderi. Pierderile au crescut cu circa jumatate din cit s-a inregistrat in aceasta categorie in primle 5 luni ale anului, adica 592,6 miliarde de lei.
AGA a aprobat, in ultima ei sedinta, si modificarea structurii organizatorice a Rafo, prin includerea celor patru reprezentante ale rafinariei, una deschisa in Bucuresti, iar alte trei care vor fi deschise, din aceasta luna, la Iasi, Cluj-Napoca si Constanta. De asemenea, AGA si-a dat acordul pentru incheierea unor contracte de asociere cu firme din Republica Moldova si din Ucraina, in vederea deplasarii centrului de greutate a pietei Rafo in aceste regiuni ale lumii.
Pe linia deja abordata la Rafo inca de anul trecut, actionarii au fost de acord ca in obiectul de activitate al societatii sa fie incluse noi activitati, inedite comparativ cu activitatea de baza. De aceasta data, ei au decis sa accepte abordarea serviciilor de selectie si plasare a fortei de munca, serviciile de taximetrie si de inchiriere a automobilelor cu sofer, precum si servicii prcticate de agentiile de turism. Initial, Rafo a inclus in obiectul de activitate servicii de alimentatie publica si de comert cu amanuntul. Rafo foloseste aceste servicii pentru promovarea produselor sale mai putin cunoscute sau cautate si pentru valorificarea unui potential economic capatat prin preluarea de la datornici a unor active si chiar societati sau afaceri. Asupra acestor modificari in actul constitutiv al societatii vom reveni. (Petru DONE)

Comentarii