Tragedie in excursie

luni, 02 iunie 2003, 23:00
3 MIN

Elevii si profesorii Scolii nr. 15 din Bacau sint in doliu, dupa ce micuta Andreea Conache a spus, la numai 10 ani, „adio’ vietii in timp ce se afla in excursie cu colegii ei de clasa in judetul Neamt. „Simbata dimineata am plecat in excursie, cu 14 elevi, catre manastirile din judetul Neamt. Intre localitatile Oslobeni si Cracaoani, in timp ce ne indreptam spre manastiri, trei fetite au cerut insistent sa oprim pentru a-si face necesitatile fiziologice. Am oprit microbuzul in afara soselei si i-am intrebat pe elevi cine vrea sa coboare. Au raspuns afirmativ doar trei fetite, pe care le-am luat de mina si am traversat strada. Eu am ramas pe marginea soselei si ma uitam spre microbuz, cind, deodata, le-am vazut pe Elena Gradinaru si Andreea Conache in fata microbuzului, chiar in fata soferului, pregatindu-se sa vina dupa noi. In acel moment, din spatele microbuzului a aparut, in mare viteza, un autobuz plin cu calatori. Primul impuls a fost sa traversez strada inapoi si sa le impiedic pe cele doua fete sa treaca drumul, dar mi-am dat seama ca autobuzul are viteza prea mare si nu mai am timp. Atunci, am inceput sa strig si sa gesticulez catre Elena si Andreea sa nu traverseze. Autobuzul a trecut prin fata lor si am auzit o bufnitura pe care nu o voi uita multa vreme. Dupa trecerea autobuzului, am vazut-o pe Elena Gradinaru urcind in microbuz si am sperat pina in ultima clipa ca Andreea este cu ea. Din pacate, nu a fost asa. Totul s-a petrecut in citeva clipe. Urmele de frine ale autobuzului au masurat 27 de metri. Ulterior, Elena mi-a spus ca o tinea pe Andreea de mina, apoi de incheietura, dar aceasta s-a smucit, efectiv, din mina Elenei. Nu vreau sa acuz pe nimeni, dar ma gindesc ca, in momentul in care am coborit din microbuz, soferul acestuia si mama care ma insotea ar fi trebuit sa ma inlocuiasca. Acestia mi-au spus ca, pur si simplu, nu au vazut cind au coborit Andreea si Elena”, a povestit Elena Stolniceru, invatatoarea copiilor.
Socati, elevii si-au petrecut prima partea a excursiei intre ancheta politiei si declaratiile date la postul de politie din Cracaoani. In jurul orei 14,30, acestia si-au continuat, oarecum suprinzator, drumul, spre manastirile Agapia si Varatec si, ulterior, spre Tg. Neamt si Humulesti. „Nu stiu cum vor interpreta altii, dar, personal, mi-am zis ca manastirile erau singurele locuri unde ne putem reculege”, a mai spus invatatoarea Stolniceru.
Din punct de vedere al politiei, vinovata de moartea fetitei de numai zece ani este chiar ea. Andreea s-a angajat in traversarea strazii in fuga si prin loc nepermis si a fost accidentata de autobuzul NT 04 TDD, condus de Ioan Apopei, in virsta de 55 de ani, din Piatra Neamt. Soferul autobuzului se angajase in depasirea autoutilitarea Mercedes (SM-03873), care stationa pe partea dreapta a carosabilului, cind fetita a iesit pe carosabil din fata autoutilitarei. In aceste conditii, impactul nu a mai putut fi evitat, fetita fiind accidentata grav. Cu toate ca a fost solicitat Serviciul Judetean de Ambulanta Neamt, care a trimis de urgenta o autosanitara la locul accidentului, cind au ajuns acolo, cadrele medicale nu au mai putut decit sa constate decesul fetitei, care se prapadise la numai citeva minute de la impact. Corpul neinsufletit al fetei a fost transportat la Serviciul Medicina Legala Neamt, unde ieri dimineata a fost efectuata necropsia, constatatindu-se ca decesul a fost cauzat de multiplele traumatisme provocate prin strivirea sa de catre autobuz. (Eduard CUCU, Florin CRACIUN)