Dupa Revelion, o noua era glaciara in apartamente

sâmbătă, 29 decembrie 2001, 00:00
4 MIN
 Dupa Revelion, o noua era glaciara in apartamente

RA "Aptercol" pregateste cea mai mare campanie de debransare a consumatorilor rau-platnici, ca urmare a scaderii drastice, in ultima luna, a nivelului incasarilor, anunta conducerea regiei. "Aptercol" se confrunta cu cele mai slabe incasari inregistrate in ultimii ani, desi, de cealalta parte, regia a furnizat in conditii dintre cele mai bune toate serviciile necesare catre cea mai mare parte a populatiei.
"Ne-am straduit sa asiguram servicii cit mai bune si complete si cred ca, in foarte buna masura, am reusit. Anul acesta, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca asociatiile pentru a beneficia de caldura si apa calda sint extrem de lejere. Ne-am gindit sa asiguram servicii unui numar cit mai mare de asociatii, astfel incit oamenii sa aiba agent termic de sarbatori si nu numai. Am incheiat contracte cu ambii producatori de agent termic (CET SA si "Termoelectrica" – n.n.), care se chinuie, la rindul lor, sa asigure energie termica, tocmai pentru a face fata necesarului de consum, in contextul in care Braila se confrunta cu una dintre cele mai grele ierni din ultimii ani. Ei bine, cu toate acestea, ca raspuns la eforturile noastre, ale producatorilor, furnizorilor, si ale Primariei, populatia neglijeaza tot mai mult plata serviciilor curente si a restantelor. Incasarile au scazut sub 30% din limita suportabila pentru regie, pentru a putea functiona in continuare in conditii bune. Practic, intreg sistemul e amenintat. Asteptam sa treaca sarbatorile si, din ianuarie, vom declansa cea mai mare campanie de debransare a consumatorilor rau-platnici", ne-a declarat directorul general al "Aptercol", Mihail Chirita.
Practic, desi furnizeaza servicii in valoare de peste 1 miliard de lei pe zi, regia inregistreaza incasari de doar citeva zeci de milioane de lei zilnic. "Din punct de vedere tehnic, nu sint probleme. Servicii se asigura, dar incasarile au scazut sub orice limita a bunului simt. Toata lumea a vazut ca furnizam servicii si s-o fi gindit ca vom da asa, la nesfirsit, fara ca acestea sa mai fie si platite. Lucrurile nu stau asa si, din ianuarie, daca, in continuare, domnii administratori, presedinti si cenzori vor continua sa nu-si faca datoria, vom trece la restrictii drastice", a avertizat directorul regiei de apa-canal-termoficare.
Si directorul general al CET SA, Vasile Muntenita, atrage atentia asupra pericolului ce decurge din ritmul scazut al incasarilor de la populatie. "Se constata efectiv o rea-vointa din partea consumatorilor. Daca nici dupa sarbatori nu se va simti o revigorare a incasarilor, vom reduce parametrii, pina la oprirea totala. «Termoelectrica», la rindul sau, are sarcini clare de a intrerupe productia de agent termic daca nu incaseaza contravaloarea serviciilor. Nu se poate functiona la nesfirsit cu incasari de doar citeva zeci de milioane pe zi, la servicii furnizate in valoare de peste 1 miliard pe zi," a precizat directorul Muntenita.
Este de asteptat ca, de luna viitoare, conditiile pentru furnizarea agentului termic sa devina mult mai aspre la capitolul achitarea restantelor si, astfel, mult mai multe blocuri sa nu mai poata beneficia de agent termic in aceasta iarna.
Primarul face un apel catre populatie sa-si achite restantele
Primarul Anton Lungu a declarat recent ca regia "Aptercol" a asigurat caldura si apa calda peste asteptari, avind in vedere conditiile deosebit de dificile, cauzate de temperaturile scazute din ultima perioada.
In sprijinul afirmatiei sale, Lungu a adus ca dovada faptul ca Primaria, dar si "Aptercol" nu au mai primit sesizari referitoare la nerespectarea programului comunicat de regie pentru furnizarea serviciilor de apa, canal, termoficare.
Daca asigurarea acestor servicii s-a imbunatatit, in ceea ce priveste plata contravalorii lor, situatia este dezastruoasa. "Este posibil ca «Aptercol» sa fie pus in situatia de a sista furnizarea serviciilor catre populatie, deoarece, in ultima perioada de timp, nivelul incasarilor a scazut drastic, sub limita nivelului de siguranta", a spus primarul, care a subliniat acest aspect, pentru a trage un semnal de alarma.
"Sa nu creada cineva ca putem avea caldura, apa calda si rece, fara sa platim. Cine isi permite sa creada asemenea bazaconii se inseala. Totul costa bani", a atentionat Anton Lungu.
Primarul a tinut sa reliefeze faptul ca marea majoritate a pensionarilor au venituri foarte mici, insa acestia sint primii care isi achita serviciile furnizate de regia braileana.
"Fac apel la toti proprietarii, beneficiari ai serviciilor «Aptercol», sa inteleaga ca nu exista cale de mijloc si ca toate aceste servicii trebuie sa constituie o prioritate pentru fiecare dintre noi, asa cum considera pensionarii, cu toate greutatile prin care trec", a incheiat Anton Lungu. (Mircea CIUCASU, Mircea DOAGA)

Comentarii