Ministerul Transporturilor pune frina amatorismului din atelierele auto

joi, 14 mai 1998, 23:00
2 MIN
 Ministerul Transporturilor pune frina amatorismului din atelierele auto

Ordinul Ministerului Transporturilor privind autorizarea service-urilor auto de catre Registrul Auto Roman (RAR) nu a avut prea mare ecou in rindul mecanicilor autohtoni. Desi de la aparitia ordinului s-a scurs ceva timp, doar trei mari ateliere de reparatii auto au depus cererea de autorizare. In total, numai 12 proprietari de astfel de ateliere din judet au solicitat la RAR metodologia de aplicare a ordinului mai sus mentionat.
Termenul limita prevazut pentru depunerea cererilor de autorizare este 7 iunie a.c., iar expertii RAR sint obligati, prin acelasi ordin, sa verifice dotarea service-urilor in termen de 60 de zile. Unitatile ce nu vor face fata cerintelor stipulate vor fi nevoite sa-si inceteze activitatea. "Trebuie autorizate toate operatiunile ce tin de siguranta circulatiei, reparatii la motor, instalatia de alimentare si electrica, sistemul de frinare si de directie, vulcanizare si tinichigerie care lucreaza la partea de siguranta a caroseriei (elementele de rezistenta – n.r.)", ne-a explicat inginerul Gigel Dereli de la RAR filiala Vrancea. Autorizarea se acorda pentru una sau mai multe din lucrarile prezentate sau pentru operatii distincte ale acestora.
Primul pas pe care trebuie sa-l faca proprietarii de service-uri este acela de a studia normele metodologice, care se pot procura contra cost de la RAR (79.450 lei).
In continuare, toate atelierele care desfasoara activitate in domeniul reparatiilor auto trebuie sa depuna o cerere de evaluare la RAR, in care se vor specifica operatiunile pe care doresc sa le faca. Totodata, solicitantul va completa si un chestionar de autoevaluare in care va prezenta date specifice atelierului propriu: organizarea, resursele, analiza comenzilor, aprovizionarea, modul de control al reparatiilor efectuate, etc. Concomitent cu depunerea documentatiei mentionate mai sus, solicitantul va incheia un contract cu RAR pentru efectuarea evaluarii. Aceasta verificare a dotarilor costa minim 1,2 milioane lei (daca service-ul are pina la patru persoane angajate). "Vor fi verificate in principal urmatoarele aspecte: existenta unei documentatii de reparatie, a utilajelor pentru verificarea operatiunilor efectuate, calificarea personalului. In noile conditii, unii proprietari de ateliere auto vor fi nevoiti sa-si restringa activitatea, specializindu-se numai pe anumite operatiuni pentru care au dotarea prevazuta de normele metodologice", ne-a spus directorul RAR, Filip Ionita.
De exemplu, dotarea minima pentru un atelier care face inlocuiri si reparatii de componente ale motorului trebuie sa fie urmatoarea: canal de vizitare si elevatoare fixe si mobile, tester electronic motor, compresor aer, analizor de gaze de evacuare (pentru monoxid de carbon), opacimetru, compresmetru, recuperator ulei, chei dinamometrice si truse de SDV-uri specifice. (Sandica FILOTE, Ionel CRISTIAN)

Comentarii