Noua sosea de centura a Focsaniului – in dezbateri aprinse

vineri, 26 noiembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Noua sosea de centura a Focsaniului – in dezbateri aprinse

Actuala sosea de centura a Focsaniului nu mai intruneste calitatile unei adevarate centuri. Ca atare, autoritatile judetene au decis ca aceasta sa fie modificata, pentru ca traficul sa fie descongestionat, pentru ca masinile grele sa poata circula fara prea mari restrictii, iar viteza sa fie marita, intr-un cuvint, sa se circule ca in Uniunea Europeana. In acest sens, ieri, la Consiliul Judetean, au avut loc primele discutii publice pentru gasirea unei solutii viabile privind proiectul variantei de ocolire a municipiului, in conditiile in care prin apropierea orasului va trece o viitoare autostrada. Se pare ca Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a decis ca centura Focsaniului sa fie inclusa in cadrul autostrazii Moldova, culoarul 9, stabilit impreuna cu Uniunea Europeana. Proiectul de aducere a actualei centuri la statutul de adevarata centura este unul mult mai complicat decit pare la prima vedere. Astfel, ea nu poate fi deviata prea mult de perimetrul orasului, in caz contrar, costurile de executie si exploatare cresc, dar apar si alte inconveniente. Reprezentantii institutiilor implicate in realizarea proiectului au ridicat ieri diverse probleme care ar trebui rezolvate astfel ca noua sosea de centura sa nu afecteze nici puturile de aductiune cu apa a orasului, nici eventualele repere arheologice existente pe traseu, nici reteaua de telecomunicatii si nici terenurile agricole care se afla in ruta viitoarei autostrazi. Directorul CUP RA Focsani, Gheorghe Vasilescu, a declarat ca viitoarea sosea trebuie gindita astfel incit sa nu afecteze zona de captare a apei potabile de la Suraia, unde sint instituite zone de protectie, si nici statia de epurare. In ultimii doi ani au fost studiate mai multe variante de ocolire a oraselor Rimnicu Sarat, Focsani, Adjud si Bacau. In principiu, s-a convenit ca Rimnicu Sarat si Adjudul sa fie ocolite prin vest, iar Focsaniul si Bacaul prin est. Discutiile sint insa departe de a fi finalizate. Proiectul viitoarei autostrazi va beneficia de finantare externa – fonduri europene – iar proiectantul este societatea Consitrans. Autoritatea contractanta este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale iar ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Centura ocolitoare a Focsaniului a fost construita in urma cu 30 de ani, iar in ultimii ani, datorita constructiilor care s-au inaltat aici, a devenit mai mult o strada ce va fi inclusa in municipiu. (Sebastian OANCEA)

Comentarii