Apune vremea asociatiilor-mamut

vineri, 25 ianuarie 2002, 00:00
2 MIN
 Apune vremea asociatiilor-mamut

"Am hotarit sa facem acest regulament pentru ca Ordonanta 85, cu privire la organizarea si functionarea asociatiilor, prezinta unele inadvertente, iar normele metodologice de aplicare a ordonantei intirzie nepermis de mult sa apara. Acestea trebuiau publicate acum patru luni, la 1 octombrie 2001", a precizat Violeta Ionescu.
Locatarii pot verifica destinatia fiecarui leu platit
Daca proiectul va fi aprobat de consilieri in forma actuala, ceea ce este foarte probabil, asociatiile mari se vor reorganiza in structuri mult mai mici. "Cel mai bine ar fi ca o asociatie sa fie constituita la nivel de scara, tronson sau bloc. Noile asociatii vor fi formate din cel mult 100 de apartamente", a afirmat autoarea proiectului. Prin organizarea locatarilor in asociatii mici, cel mai important avantaj este cel al urmaririi banilor achitati in contul intretinerii. Astfel, actele financiar-contabile ale asociatiilor mici pot fi verificate mult mai usor, iar fiecare locatar in parte poate afla in orice moment ce s-a intimplat cu banii sai. "In cazul asociatiilor care au intre 300 si 1.700 de familii in componenta, consideram ca inexistenta colaborarea intre administrator si proprietar. In plus, aceste asociatii incalca frecvent legislatia, fiind in imposibilitatea de a organiza sedintele anuale stabilite prin lege", a adaugat sefa de la Audit.
Conditii drastice pentru ocuparea functiilor din asociatii
Proiectul Violetei Ionescu mai prevede si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un administrator, respectiv contabil de asociatie, pentru a ocupa aceste posturi. Astfel, acestia trebuie sa aiba atestarea din partea Primariei, cunostinte economice si virsta maxima 60 de ani. De asemenea, trebuie sa aiba cazierul curat si dovada medicala ca pot exercita aceste functii. In plus, administratorii si ceilalti angajati ai asociatiei nu-si vor putea desfasura activitatea decit pe baza unui contract de munca sau a unei conventii civile, care sa fie inregistrate la Inspectoratul Teritorial de Munca. Programul celor cu contract va fi de 170 ore/luna, iar al celor cu conventii, de minimum 3 ore zilnic.
Maximum 5 milioane in cont
Alte prevederi ale Regulamentului se refera la sumele care pot fi pastrate in conturile asociatiilor si la plata facturilor. Administratorii nu vor putea depune in cont mai mult de 5 milioane lei zilnic. "Aceasta masura se impune pentru a proteja banii proprietarilor si pentru a evita utilizarea sumelor in alte scopuri decit achitarea facturilor emise de furnizorii de utilitati", a mai explicat Ionescu. Totodata, plata facturilor se va face in ordinea emiterii acestora. In cazul in care asociatia are si restante, acestea vor fi platite partial inaintea facturilor curente. (Bogdan PASCANEANU)

Comentarii