Faulturi dure in lupta pentru "Nicolina"

luni, 17 iunie 2002, 23:00
2 MIN
 Faulturi dure in lupta pentru "Nicolina"

A inceput razboiul contestatiilor in cazul privatizarii "Nicolina". Firma "Tess Conex" a depus ieri o contestatie privind dreptul de participare a consortiului format din PAS si firma "Mecanoexportimport" la licitatia pentru pachetul majoritar de actiuni de la fabrica ieseana. Presedintele PAS-ului de la "Nicolina", Dan Bliuc, ameninta si el cu depunerea joi a doua contestatii privind participarea "Tess Conex" la licitatie.
Presedintele grupului de firme "Conex", din care face parte si societatea care a depus oferte pentru cumpararea "Nicolina", considera ca "cei din consortiu nu indeplinesc dupa parerea noastra conditiile impuse in caietul de sarcini. Acolo se precizeaza foarte clar ca ofertantii trebuie sa aiba cel putin cinci ani vechime in productia de masini. PAS-ul a fost constituit acum citeva luni, in timp ce firma din Bucuresti este profilata pe comert cu masini si utilaje. Vom vedea ce va hotari APAPS-ul".
Reprezentantii directiei de comunicare din cadrul Autoritatii pentru Privatizare au precizat ca aceasta contestatie urmeaza a fi studiata in urmatoarele zile. La rindul sau, Dan Bliuc a spus ca "joi vom depune si noi o contestatie vizavi de dreptul «Tess Conex» de a cumpara «Nicolina», tinind cont ca si obiectul lor de activitate este destul de departe de al nostru. A doua contestatie o vom depune vizavi de nerespectarea angajamentului de confidentialitate. Au aparut in presa informatii despre datoriile societatii, precum si alte informatii care pot sa spun ca ne-au afectat".
Dupa parerea lui Bliuc, experienta nu sta in infiintarea unei organizatii. "Experienta este data de oamenii care lucreaza intr-o societate si noi facem utilaje de citeva zeci de ani. Nu se poate spune ca PAS-ul are experienta de numai citeva luni", spune Bliuc.
La termenul final de depunere a ofertelor pentru privatizarea "Nicolina" au fost depuse trei oferte: de la "Tess Conex", consortiul format din PAS-ul societatii si firma "Mecanoexportimport" din Bucuresti si "Spedition UMB" din Podul Turcului, judetul Bacau. Aceasta din urma a fost exclusa de la licitatie deoarece domeniul sau de activitate este constructia si repararea drumurilor si nu constructia de masini. "Mecanoexportimport" este o casa de comert care efectueaza operatiuni de import-export a masinilor si utilajelor cu o cifra de afaceri anuala de peste 20 de milioane de dolari. (Ana PRODAN)

Comentarii