L-am prins cu minciuna!

joi, 19 februarie 2009, 22:55
4 MIN
 L-am prins cu minciuna!

Fostul deputat Traian Dobre blocheaza in continuare amenajarea unei treceri peste calea ferata in zona Dedeman. Firma fostului parlamentar liberal nu a mai folosit de ani buni linia de tren care ii apartine.

In plus, in 2007, societatea sa, Comat SA, a solicitat chiar dezafectarea acestei linii si a primit acceptul CFR. Dezafectarea necesita insa o serie de costuri, si nu a mai fost continuata. De altfel, nici una din firmele care detin linii industriale in zona Dedeman nu a mai solicitat de la CFR folosirea lor.

Dobre recunoaste acum ca nu a folosit linia, dar sustine ca nu a cerut decit o dezafectare partiala a sinelor detinute de Comat. In lipsa acordului lui Dobre, trecerea auto peste calea ferata din zona Dedeman ramine doar la nivel de intentie.

S-ar injumatati cozile de la bariera

Inca de anul trecut se discuta despre o noua cale de acces dintre zonele Pacurari, Canta, pe de o parte, si Dacia, Alexandru cel Bun, pe de alta parte. Aceasta noua trecere peste calea ferata ar injumatati practic coada care se formeaza in prezent la bariera de la Comat. Pentru a se amenaja aceasta noua traversare este insa nevoie de mai multe avize. Unele ar trebui acordate de catre o serie de societati private. In zona exista patru linii de tren, din care doua apartin

CFR-ului, iar altele doua, linii industriale, apartin mai multor societati. Concret, pentru a se amenaja trecerea, este nevoie de eliminarea a cel putin o linie industriala. "Am solicitat un punct de vedere de la CFR cu privire la situatia in care se afla cele doua linii industriale. Acum am primit raspunsul. Ne vom intilni saptamina viitoare pentru a discuta cu privire la pasii care trebuie urmati in continuare", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Adresa de la CFR nu a fost lipsita de surprize. Se mentioneaza negru pe alb ca societatea Comat a solicitat dezafectarea liniei. "SC Comat a solicitat si a obtinut de la Sucursala CFR acordul de desfiintare a liniei pe data de 30 iulie 2007. Urma sa se faca documentatia tehnica pentru dezafectare, dar si plata unor taxe. In adresa de la CFR se mentioneaza ca procesul nu a mai fost dus la capat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Specialisti din cadrul CFR sustin ca taxele pentru dezafectarea unei linii ajung pina la aproximativ 1.500 lei, iar lucrarea in sine ar putea ajunge la maximum 50.000 lei pentru fiecare kilometru. "Nu am cerut decit dezafectarea partiala. Am solicitat sa dezafectam niste linii pe care nu le folosim", a sustinut ieri Dobre. Aceeasi persoana spunea insa, in urma cu aproximativ o luna, ca societatea Comat foloseste linia de tren. "Folosim rar linia de tren, dar o folosim", spunea pe data de 13 ianuarie fostul parlamentar. Asta desi chiar pe linie este ridicat, de ani buni, un gard metalic.

"Poate voi mai avea nevoie"

In adresa trimisa de catre CFR la Primarie se mentioneaza insa ca nici una din cele cinci societati care au linii de cale ferata nu le-au folosit de mult timp. "Se spune ca, de citiva ani, nici Antibiotice, nici Petrom, Compan, SCCF Grup Colas sau Comat nu au solicitat de la CFR sa utilizeze liniile. De altfel, in afara de Comat, nimeni nu a solicitat oficial nici dezafectarea. In adresa nu se mentioneaza decit utilizatorul Comat, nu se spune daca a cerut partial sau total dezafectarea", a completat Chirica.

Lipsa unor contracte cu CFR inseamna automat si ca liniile nu au fost folosite. Acest lucru este subliniat si de Constantin Axinia, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor. "Cu toate acestea, liniile nu pot fi dezafectate decit cu avizul proprietarilor", a mentionat Axinia. Fostul deputat nu intelege insa necesitatea unei noi treceri peste linia de cale ferata.

In opinia lui Dobre, actuala configuratie de pe strada Sergent Grigore Ioan ar fi de ajuns pentru un flux normal de circulatie. "Pentru moment, este de ajuns. Trebuie sa se asfalteze Lupitei bine sa se poata circula pe doua rinduri. Se pot face multe lucruri. Trebuie facut un pasaj peste sau pe sub calea ferata. Altfel, masinile vor sta in continuare la bariere. Si semnalul dat pentru bariera ar putea fi modificat. Am lucrat la CFR, stiu asta. Acum se da semnal cind pleaca trenul din statie. Ar trebui sa cada bariera mai tirziu. Este bunul meu, de ce sa renunt la el? Poate voi mai avea nevoie de el. Le-am spus sa vina sa discutam", a adaugat Dobre.

Pe de alta parte, reprezentantii de la Antibiotice au trimis o adresa catre Primarie prin care anunta ca sint de acord cu amenajarea unei treceri peste calea ferata de la Dedeman.

Comentarii