Mai putine lectii pentru elevii din ciclul primar si gimnazial

duminică, 27 ianuarie 2008, 21:27
2 MIN
 Mai putine lectii pentru elevii din ciclul primar si gimnazial

Incep sa fie facuti primii pasi pentru descongestionarea programelor scolare. In atentie sint luate materiile studiate in ciclul primar si gimnazial. Programele pentru clasele I-IV nu au mai fost revizuite din 1998, iar cele pentru clasele V-VIII, din 1999.

"Se intentioneaza o noua viziune a curriculei. Demersurile facute la nivel judetean sint pe fiecare disciplina in parte. A fost desemnat cite un profesor metodist care sa participe la intilnirile de profil, a adunat propuneri din judet", a precizat sefa Inspectoratului Scolar Judetean, Camelia Gavrila.

Potrivit intentiilor Ministerului Educatiei, pina pe 15 februarie comisiile pe discipline vor analiza propunerile, iar con­­­­­­cluziile vor fi transmise la Co­­misia Nationala de Revizuire a Programelor Scolare.

Pina la sfirsitul lunii martie, Ministerul Educatiei considera ca proiectele programelor pentru clasele I-VIII vor fi finalizate si in cel mult o luna acestea vor fi aprobate. "Aceste noi programe vor mai trebui regindite apoi intr-un timp foarte scurt, daca va intra in vigoare noua lege a invatamintului preuniversitar, si asta pentru ca actul normativ aduce schimbari importante in structura invatamintului primar, care va cuprinde si clasa pregatitoare, precum si gimnazial, cu clasa a noua inclusiv", a mai tinut sa precizeze Camelia Gavrila.

Supraaglomerarea programelor scolare este o hiba a scolii romanesti reclamata de ani de zile de elevi, parinti si profesori. In plus, mai multi dascali au remarcat ca materiile nu sint corelate intre ele, astfel de situatii fiind semnalate de exemplu la disciplinele matematica si fizica. In plus, manualele contin exercitii care nu corespund materiei din programa scolara.

De toate acestea va trebui sa se tina cont in realizarea noilor programe scolare. In momentul de fata, elevii invata chiar si 12 ore pe zi, daca punem la socoteala programul de la scoala si timpul alocat temelor.

Comentarii