Pasarela de la Tigarete, mult mai scumpa decit cea de la Otopeni

sâmbătă, 17 februarie 2007, 01:36
3 MIN
 Pasarela de la Tigarete, mult mai scumpa decit cea de la Otopeni

Municipalitatea pregateste o investitie imensa pentru pasarela Octav Bancila. Suma anuntata de sefii Primariei dupa realizarea studiului de fezabilitate se ridica la aproximativ 22 milioane euro. Suma avansata este insa foarte mare compartiv cu o alta pasarela data in folosinta anul trecut in Bucuresti. Concret, pasarela Otopeni a costat 6,7 milioane de euro si are o lungime de 330 de metri. Cum pasajul propus la Tigarete are o lungime de 553 metri, rezulta ca la Iasi costurile pe fiecare metru sint duble fata de cele de la Otopeni. Sefii Primariei sustin ca exista mai multe explicatii pentru diferentele de pret.

La sfirsitul lunii mai a anului trecut, ministrul Transporturilor de atunci a inaugurat pasajul Otopeni. Inceput in 2004, pasajul a fost realizat pe banii Guvernului. „Noi am finantat acel pasaj printr-un proiect de fluidizare al DN1, aflat in administrarea noastra. Este un pasaj cu patru benzi de circulatie", a explicat Dorina Tiron, sefa Companiei Nationale de Drumuri. Din datele oferite presei la inaugurarea pasarelei, compania a cheltuit in jur de 6,7 milioane euro pentru un pod de 330 metri lungime. Astfel, pentru fiecare metru de pasarela s-au cheltuit in jur de 20.300 euro. „Imi aduc aminte ca am vazut proiectul de la Iasi. Este un pasaj mai complex", a apreciat Tiron. Conform studiului de fezabilitate realizat de firma TGH, podul Octav Bancila va scoate de la bugetul local 22 milioane de euro, adica un pret de aproape 40.000 euro pentru fiecare metru. Desi au preturi duble, ambele pasarele sint comparabile in ceea ce priveste latimea, ambele avind cite doua benzi de circulatie auto pentru fiecare sens de mers. „In acest moment avem doar o estimare a costurilor, un studiu de fezabilitate. Costul real il vom sti dupa organizarea licitatiei de executie. Conditiile de la noi nu sint aceleasi ca la Bucuresti", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Astfel, sefii municipalitatii sustin ca pasarela Octav Bancila este mai scumpa decit cea de la Otopeni din cauza exproprierilor. In studiul de fezabilitate s-au prins insa doar 1,7 milioane euro pentru acest lucru, adica doar 7% din totalul sumei prognozate pentru construirea pasarelei. „Am luat in calcul si cresterea preturilor la materiale. Am estimat ce preturi vor fi cind vom demara noi lucrarile, adica in 2008. In plus, am luat in calcul si obtinerea de fonduri structurale pentru construirea pasarelei. Cei de la Uniunea Europeana pun mare pret pe aceste studii. Daca faci licitatie si iese un pret mai mare, nici nu mai discuta cu tine", a completat Chirica. El a mai spus ca un alt motiv pentru care pasajul Octav Bancila este scump ar fi ca podul trebuie sa treaca peste instalatiile de electrificare ale CFR. Astfel, CFR a dat aviz pentru o pasarela care sa fie la o distanta de 7,75 metri fata de nivelul solului. „Cei de la Bucuresti nu au facut nici rondurile de la capetele pasarelei. Sint costuri suplimentare si cu organizarea de parcari sub pasaj. In total, vom face 2,3 km de strazi, daca luam in calcul accesele pe pasarela si pe linga. Vom monta si lifturi pentru persoanele cu handicap", a adaugat Chirica.
Proiectul tehnic al pasarelei Octav Bancila urmeaza sa fie facut tot de firma TGH si urmeaza sa fie predat municipalitatii in aceasta vara. Lucrarile sint prevazute a demara in 2008. Accesul auto pe pasarela se va putea face de pe strazile Pacurari, Arcu si Tabacului.

Comentarii