Batalie pentru credite de consum avantajoase

duminică, 26 septembrie 2004, 23:00
2 MIN
 Batalie pentru credite de consum avantajoase

Dupa ce Banca Comerciala Romana a dat tonul scaderii dobinzilor la creditele in lei, celelalte banci au
urmat acest exemplu, atit in sensul scaderii dobinzilor, cit si in cel al imbunatatirii conditiilor de acordare a creditelor de consum, in special ale celor acordate direct din magazine. Cea mai rapida reactie la pasul facut de BCR a fost cea a Raiffeisen Bank, care a decis scaderea cu trei puncte procentuale la creditele de consum. Tot pe creditele de consum s-a axat si BRD, prin scaderea dobinzilor si prin lansarea unor noi produse de creditare. BRD a scazut, de asemenea, si dobinda la creditele auto. Pe de alta parte, batalia data in magazinele ce ofera posibilitatea achizitionarii in rate a produselor este din ce in ce mai acerba.
Faptul ca si celelalte banci au urmat exemplul dat de BCR se datoreaza, in mare masura, faptului ca
atingerea pragului de 21,9% pentru dobinda la creditele in lei a reorientat cumparatorii de bunuri de
folosinta indelungata catre Altex, ce are parteneriat exclusiv cu BCR. Acum, Flanco, Flamingo sau Domo vor intra in batalia pentru credite de consum cit mai avantajoase. Pe piata romaneasca, aceasta este prima scadere de dobinda mai importanta din ultimii ani, o cauza regasindu-se si in cresterea competitiei pe segmentul vinzarii bunurilor electrocasnice. Daca, anul trecut, la creditele in lei pentru bunuri de folosinta indelungata, mai existau dobinzi de aproximativ 35% – 40%, in urmatorii doi ani, ele se pregatesc sa scada sub pragul de 20%. 75% dintre romascani si-au cumparat cel putin un produs electrocasnic in rate, in ultimii doi ani. (Alex NISTOR)

Comentarii