Negocieri pentru apa

luni, 12 septembrie 2005, 23:00
2 MIN
 Negocieri pentru apa

Saptamina trecuta, Acva Serv a anuntat ca va dispune sistarea furnizarii
apei reci catre locatarii scarii F, a blocului 3, de pe Aleea Revolutiei, si catre
locatarii din blocul 5, de pe aceeasi strada, proprietari in cadrul Asociatiei
40. Conform spuselor presedintelui Asociatiei 40, Ioan Stoica, „multi dintre
locatari nu mai au serviciu, ceea ce face dificila achitarea facturilor catre
furnizori. Datoria asociatiei noastre se ridica la aproape doua miliarde de lei
catre Acva Serv, pentru un total de 462 de proprietari”. In speranta
recuperarii unei parti din debit, Acva Serv a sistat furnizarea apei reci, insa
datornicii nu au avut de unde sa achite sumele restante. Ieri, mai multi
locatari din cadrul celor doua blocuri de pe strada Aleea Vladimirescu,
impreuna cu presedintele Asociatiei 40, au solicitat reprezentantilor Acva
Serv intelegere si furnizarea apei reci, oferind, in schimb, promisiunea ca
vor achita lucrarile necesare pentru bransarea individuala. „Scara F a
blocului 3, precum si blocul 5 de pe strada Aleea Revolutiei, au ramas fara
apa potabila saptamina trecuta. Locatarii, alaturi de reprezentantii asociatiei
de proprietari, au propus sa realizam bransamente separate, astfel incit
furnizarea apei sa fie sistata numai in cazul datornicilor, nu intregii scari
sau intregului bloc. Locatarii din cadrul scarii F a blocului 3 au depus deja
avansul pentru inceperea lucrarii, un deviz urmind sa fie trimis si pentru
locatarii blocului 5″, a declarat directorul Acva Serv, Cristian Buzdugan.
Costul pe care o familie trebuie sa il suporte in cazul in care locatarii de pe
o scara decid sa recurga la bransarea individuala este de 1,5 – 2 milioane
de lei vechi. In functie de decizia luata de comun acord cu asociatia de
proprietari, daca locatarul nu isi plateste datoriile, reprezentantii Acva Serv
fie blindeaza apometrul acestuia, fie il demonteaza temporar, pina la
achitarea datoriei, moment in care locatarul isi primeste inapoi apometrul.
Ultima varianta a nemultumit, de multe ori, locatarii. „Pentru o datorie totala
catre asociatie, in suma de 1,67 milioane de lei, ieri, mi-a fost luat
apometrul. Inteleg ideea de debransare, dar Acva Serv nu are dreptul sa
imi ia apometrul, care e proprietate personala, ca orice bun cumparat de
mine”, a declarat un romascan. In replica, directorul Acva Serv a precizat
ca aceasta este decizia luata de comun acord cu asociatia de proprietari si
ca romascanul isi va primi inapoi apometrul, in stare perfecta de
functionare, dupa ce va achita datoria. (Alex NISTOR)

Comentarii