S-a terminat cu administratorii de bloc cu citeva clase!

luni, 10 septembrie 2001, 23:00
2 MIN
 S-a terminat cu administratorii de bloc cu citeva clase!

Asociatiile de proprietari au intrat in vizorul Guvernului. In urma cu citeva zile, a aparut o ordonanta privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. De acum, administratorul va avea o pregatire speciala, confirmata de un atestat obtinut in urma unui examen sustinut in fata unei comisii de specialisti. Conform acestei prevederi, asociatiile de locatari sint obligate sa se transforme in asociatii de proprietari in termen de un an. De asemenea, ordonanta mai prevede ca primariile vor putea sa controleze activitatea asociatiilor din punct de vedere al gestionarii fondurilor incasate de la locatari.
Consiliile locale vor organiza controale financiar-contabile asupra asociatiilor de proprietari. In ordonanta se precizeaza ca activitatea de administrare a cladirii se asigura de un administrator, persoana fizica atestata si angajata cu contract individual de munca sau cu conventie civila, ori persoana juridica specializata.
Atestarea persoanelor fizice pentru a indeplini functia de administrator de imobil se va face de catre o comisie formata din cinci membri, specialisti in domeniul financiar-contabil si al legislatiei muncii, constituita de consiliul local prin hotarire.
Atestarea este obligatorie pentru functia de administrator.
Candidatii pentru functia de administrator vor trebui sa prezinte garantii morale, sa aiba capacitate profesionala, sa fie buni gospodari si sa nu aiba cazier. Candidatii la functia de administrator vor prezenta garantii materiale stabilite in conditiile legii. Personalul incadrat cu contract de munca sau conventie civila va beneficia de salariu stabilit de adunarea generala a proprietarilor, formata din cite un reprezentant al fiecarei familii de proprietari.
Datornicii vor fi penalizati
Articolul 13 stabileste penalitatile care se aplica la facturile neachitate in timp util. Penalizarile pentru intirzierea platii cotelor de intretinere, hotarite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor, nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intirziere si se vor aplica pentru fiecare cota de intretinere lunara numai dupa o perioada de 30 de zile care depaseste termenul stabilit pentru plata, fara ca suma penalizarilor sa poata depasi suma cotei de intretinere lunare la care s-a aplicat.
Ramine valabila prevederea conform careia instrainarea unei locuinte este posibila doar cu adeverinta semnata de administrator, conform careia proprietarul care vinde nu are datorii la plata serviciilor de intretinere. O noutate o constituie sprijinul pe care il vor acorda consiliile locale care vor efectua controlul financiar-contabil si gestionar asupra activitatii asociatiilor de proprietari. Ordonanta privind organizarea si functionarea asociatilor de proprietari intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, adica de pe 1 octombrie. (M.R.)

Comentarii