Scoala obligatorie de la 6 ani

joi, 23 ianuarie 2003, 00:00
2 MIN
 Scoala obligatorie de la 6 ani

Nici n-a inceput bine anul, ca Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) arunca invatamintul intr-o alta controversa, si anume introducerea invatamintului obligatoriu de la virsta de sase ani. Oficialii MEC au explicat aceasta propunere prin necesitatea alinierii invatamintului romanesc la standardele Uniunii Europene. Dupa modelul unor tari occidentale, unde invatamintul obligatoriu incepe de la virsta de cinci ani, Ministerul studiaza posibilitatea ca, din toamna, copiii de sase ani sa mearga la scoala. Nicolae Ionescu, inspectorul sef adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ), a afirmat ca MEC a cerut tuturor judetelor din tara puncte de vedere cu privire la aceasta problema. "Deocamdata, Ministerul a cerut numai punctele de vedere ale inspectoratelor si, dupa ce se vor aduna aceste opinii, se va lua o decizie", a precizat inspectorul sef adjunct al ISJ. Mai mult, Ministerul a solicitat si date referitoare la copiii care vor implini sase sau sapte ani pe data de 15 septembrie 2003.
Chiar daca e numai la stadiul de propunere, masura introducerii invatamintului obligatoriu de la virsta de sase ani nu ia in calcul efectele asupra copiilor, in conditiile in care majoritatea specialistilor din tara cred ca acest lucru e un sacrificiu pentru copii. Intrebati ce cred despre ideea Ministerului, mai multi parinti din Roman care isi duceau copiii la gradinita s-au aratat pro si contra acestei masuri. In timp ce unii nu au vazut nici o problema, considerind ca micutii lor sint destul de inteligenti pentru a incepe scoala la sase anii, altii au fost sceptici in ceea ce priveste capacitatea unui copil de sase ani de a se purta ca un scolar.
Oricum, propunerea MEC a ridicat multe intrebari si din partea ISJ Neamt.
"Punctul de vedere al inspectoratului continea mai multe intrebari, printre care aceea referitoare la situatiile in care parintii pot sa-si mentina copiii in familie pina la virsta de sase ani. Alta intrebare se referea la faptul daca sint necesare modificari ale programelor la niveul prescolar si la nivelul claselor I si a II-a. S-a mai intrebat si ce solutii didactice si organizatorice se pot avea in vedere pentru clasele I din anul scolar 2003-2004, avind in vedere ca populatia scolara va fi eterogena. Aici ne referim la faptul ca diferentele de virsta si de pregatire la clasa I pot sa ajunga pina la 20 de luni", a mai spus inspectorul sef adjunct al ISJ. Cu toate ca s-a cerut si parerea formatorilor, pedagogilor sau metodistilor, pentru a se lua decizia cea mai buna, intr-un final, decizia va apartine Ministerului. (Emilian PAL)

Comentarii