David Lynch isi invita fanii sa ii finanteze urmatorul proiect cinematografic

luni, 12 iulie 2010, 17:06
3 MIN
 David Lynch isi invita fanii sa ii finanteze urmatorul proiect cinematografic

In trecut, cand un regizor avea o idee, o prezenta producatorilor de film de la Hollywood, iar la incheierea discutiilor, cineastul avea in buzunar un contract semnat care-i asigura finantarea proiectului sau cinematografic.

Aceeasi metoda avea rezultatele scontate si in cazul regizorilor mai putin cunoscuti, acestia avand insa nevoie de mai multe intalniri de afaceri cu mai multi producatori de film, care se asociau pentru a produce impreuna noul proiect.

Insa, in contextul actual al crizei mondiale si al taierilor drastice de bugete, cineastii din lumea intreaga se vad nevoiti sa caute surse de finantare alternative si au descoperit o noua metoda: crowd funding – finantare cu ajutorul publicului.

Aceasta metoda consta in invitarea spectatorilor si a pasionatilor de cinema din lumea intreaga in a-si demonstra sprijinul pentru un anumit cineast, facand donatii online. In schimbul acestor donatii, ei vor primi un DVD cu acea pelicula, dupa incheierea filmarilor, tricouri si obiecte promotionale si isi vor putea vedea numele trecute pe generic in calitate de producatori.

Printre regizorii celebri care au apelat la aceasta metoda este David Lynch, realizator al unor filme cult – "Dune", "Catifeaua albastra", "Twin Peaks" si "Calea misterelor/ Mulholland Drive". David Lynch, un fost artist profesionist inainte de a deveni regizor, intentioneaza sa realizeze un documentar despre viata si opera sa, pe care orice persoana care va dona suma de 50 de dolari il va primi pe DVD dupa incheierea filmarilor.

Filmul va fi cel de-al treilea documentar dintr-o trilogie care va prezenta cariera regizorala a lui David Lnych. Trilogia va prezenta pe larg si o serie de detalii, scene si informatii secrete din culisele filmarilor pentru thrillerul psihologic "Inland Empire" (2006), cu Laura Dern si Jeremy Irons in rolurile principale.

Fanii care vor face donatii vor avea, totodata, ocazia de a influenta continutul filmului, incluzand in formularul online pe care il vor trimite celebrului cineast o serie de intrebari pe care i le vor adresa in legatura cu viata si filmele sale.

Intr-o perioada in care finantarea proiectelor cinematografice se confrunta cu serioase constrangeri de ordin bugetar, chiar si cei mai renumiti regizori din lume au decis sa foloseasca "puterea" internetului pentru a atrage investitori (pe plan financiar, dar si pe plan artistic) pentru proiectele lor.

Ridley Scott, regizorul lungmetrajului "Robin Hood", care a deschis Festivalul de la Cannes din acest an, va produce un film cu ajutorul unor videoclipuri postate de utilizatorii de internet pe site-ul YouTube, care vor sta la baza unui documentar ce va avea premiera la urmatoarea editie a Festivalului de Film de la Sundance.

Tot mai multe site-uri ofera posibilitatea fanilor de a dona bani pentru anumite proiecte, acestia putandu-si vedea numele pe genericul filmelor, la categoria "producator executiv". Un astfel de exemplu este filmul "The Cosmonaut", un SF spaniol care a apelat la metodele online de crowd funding.

"Faintheart" (2008), finantat partial de Vertigo Films si Film-4, este considerat primul lungmetraj care a folosit resurse online, prin selectionarea catorva membri ai distributiei, dar si ai echipei de filmare din randul utilizatorilor de internet care au sprijinit producerea acestui proiect.

Nascut in 1946, in statul american Montana, David Lynch a cunoscut succesul odata cu lansarea filmului "Omul elefant" (1980). El a primit premiul Palme d’Or la Cannes in 1990, pentru filmul "Sailor si Lula", apoi a cunoscut succes dupa succes cu "Twin Peaks" (1992), "Metamorfoze" (1997) si "Mulholland Drive – Calea misterelor" (2001). In 2006, Lynch a primit Leul de Aur pentru intreaga cariera la cea de-a 63-a editie a Festivalului de Film de la Venetia. (Mediafax)

Comentarii