YouTube evaluat la 1,65 miliarde dolari

marți, 10 octombrie 2006, 19:25
2 MIN
 YouTube evaluat la 1,65 miliarde dolari

Acesta este cel mai mare pret platit vreodata pentru un site cu continut generat de utilizatori. Tranzactia va reuni doua dintre cele mai puternice branduri de pe Internet, Google, termen asociat cautarilor virtuale si inovatiei, si YouTube, o companie din Silicon Valley care a contribuit la cresterea popularitatii schimburilor online de clipuri video.
YouTube a cunoscut o ascensiune rapida in cele 19 luni de la infiintare, punind in prezent la dispozitia utilizatorilor 100 milioane clipuri video zilnic, dar a intrat in atentia unor companii media importante, pentru difuzarea unor emisiuni TV si videoclipuri, protejate de copyright, fara consimtamintul lor.
Desi YouTube a anuntat, luni, ca a semnat o serie de acorduri de distributie cu mai multe case de discuri importante, analistii au avertizat compania Google ca exista riscul sa se implice intr-un sir de procese efectuind aceasta achizitie.
Cotatia actiunilor Google a crescut cu 8,5 dolari, echivalentul a doua puncte procentuale, in asteptarea anuntului privind acest acord, titlurile fiind cotate la 429 dolari la inchiderea ultimei sedinte de tranzactionare de la bursa Nasdaq. Un nivel similar nu mai fost inregistrat dupa sfirsitul lunii aprilie.
„YouTube este extrem de valoroasa, datorita traficului mare pe care il genereaza, aspect foarte important in zona Internetului, dupa cum pozitionarea unui imobil este foarte relevanta pe piata imobiliara”, a afirmat Sasa Zorovic, analist la firma Oppenheimer, in legatura cu asocierea siteului YouTube cu reteaua de publicitate Google. Analistii apreciaza ca achizitia YouTube ar facilita accesul Google pe piata de publicitate de pe Internet, aflata in proces de dezvoltare, unde detine o cota scazuta in comparatie cu compania concurenta Yahoo.
Mark Mahaney, analist la Citigroup, apreciaza ca tranzactia reprezinta un avans important pentru Google, pretul de achizitie fiind aproape egal cu sumele cumulate alocate in trecut integrarii unor companii. Dar valoarea grupului rezultat prin combinarea unuia dintre cele mai mari siteuri cu continut generat de utilizatori cu una dintre cele mai vaste retele de publicitate din lume „ar putea fi enorma”, a adaugat Mahaney.
Titlurile Google au cistigat deja circa doua puncte procentuale in timpul sedintei bursiere de vineri, cind au aparut primele informatii privind o posibila tranzactie intre cele doua companii. Astfel, in cursul a doua zile de tranzactii, capitalizarea de piata a Google a crescut cu aproximativ sase miliarde dolari.
Compania din Silicon Valley a fost infiintata in februarie 2005, printre multi alti furnizori de servicii video pe Internet, dar popularitatea sa a crescut rapid din luna noiembrie, dupa ce a permis utilizatorilor sa faca schimb de videoclipuri, atit fimari personale cit si copii ale unor emisiuni TV.
YouTube ocupa pozitia a patra in clasamentul siteurilor web 2.0, care apartin unei noi generatii, avind un continut furnizat, in mare parte, de utilizatori. Primele trei locuri revin siteurilor MySpace, Facebook si enciclopediei online Wikipedia, potrivit unor date despre audienta pe web in Statele Unite, furnizate de firma Hitwise.

Comentarii