Patru candidati pentru un loc de bugetar

joi, 19 august 2010, 21:25
6 MIN
 Patru candidati pentru un loc de bugetar

Bugetarii vrinceni din serviciile publice deconcentrate au parte de cele mai negre saptamini din cariera lor. Cum institutiile vor fi bine scuturate pentru reducerea cheltuielilor bugetare, pentru ocuparea posturilor ramase in organigrame angajatii sint nevoiti sa sustina testari profesionale cu dus si intors. In unele institutii, cum ar fi la cele din subordinea Ministerului Muncii, se lupta si cite patru functionari pentru un loc liber. Cum joburile la stat devin din ce in ce mai pretioase, cei care se simt amenintati au inceput sa-si bage relatiile politice in priza in speranta ca isi vor salva salariul. Potrivit unei situatii centralizate de Prefectura, in 26 de institutii deconcentrate din judetul nostru existau la inceputul anului un numar de 1.543 de bugetari. Conform previziunilor guvernamentale, numarul acestora se va reduce cu 25% pina la sfirsitul anului, pe masura ce ministerele vor trimite in judet noile organigrame. Alegerea celor care vor pleca este o misiune destul de dificila, tinind cont ca mai toti s-au angajat "pe pile" la vremea lor, chiar daca intre timp cei mai multi s-au rutinat, au investit in pregatirea lor si au devenit buni functionari. Multi vad in aerisirea institutiilor publice o incercare a actualei puteri politice de a scapa de oamenii "fostilor", tocmai de aceea unii sefi s-ar putea preta la abuzuri institutionale. In cazul in care nu gasesc intelegere la sindicat, functionarii sint incurajati sa se plinga justitiei daca se simt nedreptatiti.    

E jale la Agricultura

Reducerea cheltuielilor bugetare aduce vesti proaste pentru zeci de angajati ai Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR) Vrancea, care se pregatesc sa dea concurs pe post saptamina viitoare. 53 de angajati vor fi obligati sa-si caute, de luna urmatoare, un alt loc de munca. "Posturile de executie din noua organigrama se vor ocupa prin concurs, care are loc pe 25 august, proba scrisa si pe 27 august, interviul. Pentru functiile de conducere, nu stim inca data la care va avea loc concursul", a precizat Costica Neata. Conform noii organigrame, in structura DADR mai ramin Serviciul Inspectii, implementare politici si strategii agricole, cu 15 posturi de executie si unul de sef serviciu, Unitatea Fitosanitara, cu 8 posturi de executie si Biroul Financiar, Administrativ si Resurse Umane cu 6 posturi de executie si unul de sef birou. Directia de Dezvoltare Rurala, cu cei 5 angajati, a migrat direct in structura ministerului iar alte compartimente si servicii vor fi externalizate. Printre acestea se numara si compartimentul juridic, serviciul de paza si cel de intretinere. Pentru unii dintre cei nevoiti sa plece solutia ar putea veni din partea producatorilor agricoli dupa ce legea care reglementeaza statutul Camerelor Agricole va fi aprobata. "Am avut azi (n.r.- ieri) o sedinta la care au participat majoritatea angajatilor. Au fost prezenti si specialistii din teritoriu, cei care sint vizati in principal de aceste reduceri de personal. Este o situatie dificila insa cautam solutii si in mediul privat. Agroind Doaga ne-a promis deja ca are disponibile doua posturi. Dupa ce se vor infiinta Camerele Agricole, multi dintre specialistii nostri isi vor gasi loc in aceste organisme", a declarat Costica Neata, directorul DADR Vrancea, in incercarea de a mai "indulci" situatia.

Sefii si sindicalistii au posturile garantate

Noua organigrama a directiei prevede o reducere de la 83 la 30 de angajati. In noua organigrama nu se mai regaseste nici unul dintre posturile de director adjunct . Viorica Ghionea- director adjunct pentru Dezvoltare Rurala, Constantin Udrea- directorul Directiei Fitosanitare si Crin Constantinescu- directorul Directiei de Inspectii vor putea participa la concursul pentru cele doua posturi de sef serviciu, respectiv de sef birou. Ei pot insa ocupa fara nici o problema, conform reglementarilor in vigoare, un post vacant de executie in cadrul institutiei. Nici conducerea sindicatului nu va avea de suferit in urma disponibilizarii. Cei patru reprezentanti ai angajatilor DADR in cadrul sindicatului Agroterra vor avea de asemenea posturi garantate pe perioada cit vor ocupa functii in cadrul sindicatului si timp de doi ani dupa acel moment. Oficial, ministerul de resort a cerut ca angajatii sa nu fie discriminati in nici un fel si sa nu se tina seama de optiunile lor politice.

A inceput goana dupa postul de functionar public

Noile organigrame trimise de Ministerul Muncii in teritoriu au impus organizarea de examinari pentru atestarea pe post. In cazul in care pentru un singur post ramas in structura organizatorica se lupta mai multe persoane se organizeaza un concurs care cuprinde trei etape: selectia de dosare, proba scrisa si interviul. In cazul in care postul a fost desfiintat, angajatul este concediat, iar daca pe un singur post este doar un angajat atunci persoana ramine la locul de munca. Sefii au prioritate in alegerea postului, potrivit unor prevederi din cadrul statului functionarului public. Comisia de examinare este formata dintr-un reprezentant al sindicatului, un reprezentant al Prefecturii si trei persoane din cadrul institutiei. Astfel, in cazul Agentiei Judetene pentru Prestatii Sociale (AJPS) Vrancea, Ministerul a hotarit reducerea numarului de angajati de la 30 de persoane la 22. Pentru examinare s-au inscris patru persoane in vederea ocuparii unui singur post ramas, acela de referent superior. Totodata, Agentia are in organigrama si doua persoane angajate ca soferi (personal contractual) care vor sustine examen luni, 23 august, pentru un singur post ramas in schema. "Am primit structura organizatorica si prevede 22 de posturi. Avem cazuri in care sint pentru un post de referent superior patru functionari candidati. Le-am facut notificari si toti s-au inscris la examenul de vineri", ne-a declarat Petre Cernat, directorul executiv interimar delegat al AJPS. Totodata, din organigrama AJPS s-au desfiintat trei posturi, caz in care angajatii au primit preaviz. Este vorba despre un post pentru expert asistent si doua posturi pentru expert principal. Contestatiile la examinari se pot depune in maxim 24 de ore de la publicarea rezultatelor.

Pensionarii vor fi numarati de mai putini functionari

Noua organigrama a Casei Judetene de Pensii (CJP) Vrancea prevede o scadere cu 18 posturi, functionari publici si personal contractual. Astfel, din statutul de functii a dispaut un post din cele patru pentru expertiza medicala din cadrul CJP, inclusiv asistenta doctorului. Doua servcii, financiar-contabil si evidenta contribuabili, s-au transformat in compartimente cu cite un singur angajat. In urmatoarea perioada se vor organiza la CJP doua examinari pentru a se ocupa cite un post in compartimentele nou infiintate. Pe fiecare post disponibil sint doi candidati ce vor fi supusi la trei probe de examinare. In cazul angajatilor carora li s-au desfiintat posturile, ei vor primi preaviz pentru restructurarea directa a locului de munca. In situatia celor care lucrau prin contract pe perioda determinata au fost desfiintate sapte posturi, astfel ca s-a ajuns la doar 10 angajati.

Organigrama redusa i-a adus pe unii in somaj

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) a organizat examenul de atestare joi, 12 august, pentru ocuparea celor sapte posturi din cele patru compartimente. Astfel, au fost scoase spre examinare, conform organigramei, patru posturi de referent superior, doua posturi de consilier superior si un post de inspector principal. La examinarea pentru reconfirmarea pe post au promovat sapte persoane pentru tot atitea posturi din organigrama. Vechea organigrama a AJOFM prevedea 51 de posturi, iar in prezent au ramas doar 38. Functionarii participanti la examinare au fost obligati sa prezinte la angajator copiile diplomelor de studii si copia carnetului de munca. Principalul punct din bibliografie care trebuia cunoscut foarte bine de candidati a fost Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.

Mai putini inspectori de munca

Si la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) a fost organizata examinarea functionarilor in cursul zilei de vineri, 13 august. Noua organigrama primita de ITM prevede reducerea numarului de posturi cu sase angajati. "Aveam trei posturi vacante care au fost desfiintate. Am mai primit o cerere de pensionare incepind cu 1 august, iar pentru un post de referent cu studii medii am organizat examinare", ne-a declarat Victoria Diaconu, directorul executiv al ITM Vrancea. De mentionat ca organigrama Inspectoratului a mai suferit o modificare prin scadere in luna ianuarie a acestui an, cind 16 posturi au fost desfiintate. Intre timp si directorul adjunct Simona Panciu a renuntat la post, fiind in prezent in concediu de maternitate. Functionarii publici nemultumiti de rezultatele examinarii sau de hotarirea Guvernului de a reduce personalul din aparatul bugetar se pot adresa instantei, asa cum s-a intimplat la disponibilizarile anterioare. Organigrame aerisite urmeaza sa soseasca si la alte institutii deconcentrate din judet, asa incit sa se reduca cheltuielile de personal.

 

Sursa: Ziarul de Vrancea

Comentarii