O saptamana de infern pe strada principala a Sucevei

marți, 19 octombrie 2010, 19:35
3 MIN
 O saptamana de infern pe strada principala a Sucevei

Soferii care s-au incumetat ieri sa traverseze municipiul Suceava ar fi trebuit sa se aprovizioneze anterior cu pachetele de mancare, apa si multa rabdare. Ore intregi a durat drumul din centrul Sucevei pana in cartierele Burdujeni sau Itcani pentru autobuze, microbuze, taxiuri si alte mijloace de transport.

Aproape toata saptamana, sucevenii vor trebui sa suporte calvarului unui trafic infernal, cu autoturisme circuland bara la bara pe artera principala a orasului, pe o lungime care poate ajunge in jurul a doi kilometri. Toate acestea din cauza unei gropi sapata de "meseriasii" care tot carpesc intr-una pe la strazile din oras. De aceasta data, este vorba despre o lucrare facuta la reteaua de utilitati din zona industriala. Mai exact, o subtraversare pe Calea Unirii, in zona portii nr. 2 de la Ambro SA Suceava, adica la vreo 10 – 15 metri distanta de sensul giratoriu de la pasarela CFR de la Burdujeni. Lucrarea trebuia sa inceapa luni seara si sa fie afectate doua benzi de circulatie iar pana marti dimineata trebuia sa fie finalizata, urmand ca doar pe una din benzile de pe sensul de mers spre Burdujeni sa mai fie deranjuri. Pe o portiunea din aceasta banda, situata in apropiere de trecerea de pietoni, urma sa se toarne "masiv de ancorare", adica un fel de beton special prevazut pentru astfel de lucrare. In atare conditii, pentru ca betonul sa faca priza era necesar ca un timp apreciat la patru – cinci zile sa se interzica traficul rutier in zona unde s-a facut lucrarea. Marti dimineata insa nu era rezolvata problema iar din Burdujeni pana in centrul orasului era necesar cel putin 30 de minute de oarcurs in trafic. Chiar daca spre amiaza sensul de mers din Burdujeni spre centrul Sucevei era deblocat, situatia era catastrofala pe celalalt sens de mers.

Un sir de autoturisme de peste un kilometru lungime s-a format de la sensul giratoriu de la pasarela CFR de la Burdujeni si pana dincolo de intersectia strazii Traian Vuia cu Calea Unirii. Sensul de circulatie spre Burdujeni a fost obturat, dar la aceste lucru au contribuit si soferii unor camioane care circulau pe podul de peste raul Suceava ignorand restrictia impusa pentru vehiculele cu masa de peste 7,5 de tone. Nu este doar vina acelor soferi de camioane pentru ca oricum cauza principala a fost obturarea uneia din benzile de circulatie, insa prezenta in trafic a camioanelor nu a fost de natura sa usureze situatia, ci sa o complice mai mult. In treacat fie spus, desi se anuntase inceperea organizarii de santier la podul de la Burdujeni, ieri nu era nici urma de muncitor sau utilaj in zona, ci doar imaginea dezolanta a unui pod indoit la mijloc ca o bucata de plastilina.

Astfel, la amiaza, participantii in trafic mergeau chiar si mai bine de jumatate de ora, in unele cazuri aproape o ora, din centrul Sucevei pana in Burdujeni. Asta in vreme ce pe sensul de mers din Burdujeni spre centrul orasului se circula, cel putin la orele amiezii, mult mai degajat si mai liber. Niciun agent de circulatie nu fusese trimis in zona, motivul fiind acela ca oricum nu ar fi putut rezolva problema strangularii traficului, deoarece betonul pus la groapa din fata trecerii de pietoni din apropiere de poarta a doua a SC Ambro SA Suceava nu putea sa faca priza in cateva ore. Aceasta este reteta brevetata la Suceava pentru blocajele in trafic: lucrari desfasurate fara respectarea graficelor, nu de putine ori cu oameni putini sau utilaje proaste. Nu doar strada principala a fost afectata. Cateva cozi de masini se formasera si pe strazile Traian Vuia si Energeticianului, mai exact in zona sensului giratoriu de la Bazar, zeci de autoturisme asteptand sa poata sa se incadreze in sensul giratoriu si sa iasa de la Iulius Mall.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii