Ce sunt #hashtag-urile și cum le folosim

miercuri, 10 iulie 2013, 01:50
2 MIN
 Ce sunt #hashtag-urile și cum le folosim

 

În 2007 rețeaua de microblogging Twitter a introdus hashtag-urile pentru a organiza postărilor utilizatorilor și a introduce o formă simplă de a crea categorii. Multe din platformele de socializare (Flickr, Tumblr, Google+, Instagram, Vine ș.a.) au adoptat această modalitate de indexare a conținutului și între timp hashtag-ul a devenit reprezentativ pentru social media motiv pentru care și Facebook a introdus această funcție luna trecută.
Pentru a folosi hashtag-ul pe orice platformă de socializare se utilizează diezul (#) urmat de un cuvânt sau mai multe fără spații între ele (de exemplu, #gadgetmylove). După ce este format un hashtag acesta devine hiperlink care printr-un click te redirecționează spre o pagină unde sunt afișate toate postările corespunzătoare acelui hashtag. Aceasta este o metoda foarte simplă de a găsi conținut pe un anumit subiect dar și de a participa în dezvoltarea acestuia.
Indiferent de platformă există deja numeroase hashtag-uri populare care pot fi folosite pentru a te ajuta să-ți faci vizibil conținutul. De exemplu, dacă publici o fotografie din Iași, o știre locală sau un status poți folosi #Iasi sau altele relevante postării. Este recomandat să nu abuzezi în folosirea prea multor hashtag-uri pentru o singură postare și să nu utilizezi hashtag-uri nepotrivite conținutului. Foarte mulți utilizatori de pe Twitter urmăresc cele mai populare categorii și aduc conținut în funcție de acestea.
Facebook, cel mai folosit site de socializare din România, a introdus hashtag-urile abia luna trecută, iar mișcarea a fost văzută mai mult ca un contra atac asupra Twitter, o platformă de microblogging mai puțin cunoscută la noi. Ținând cont de setările de siguranță de pe Facebook, chiar dacă sunt folosite anumite hashtag-uri, conținutul va fi vizibil doar dacă este setat modul public. Cu alte cuvinte, este inutil să folosește un anumit hashtag pentru un conținut pe care vrei să-l vadă doar câțiva prieteni din lista ta. Un dezavantaj estă că pe Facebook încă nu există o modalitatea de a vizualiza cele mai utilizate hashtag-uri.
Jimmy Fallon, gazda unui talk show de pe postul de televiziune NBC din Statele Unite ale Americii, în fiecare joi seară prezintă în cadrul emisiunii secțiunea „Latenight Hashtags” unde citește cele mai amuzante postări de pe Twitter pe care le-au scris utilizatorii pe un anumit subiect lansat cu o seară înainte folosind hashtag-urile.
 
Folosești hashtag-urile? Crezi că era necesară introducerea acestora și pe Facebook? Ne găsești și pe www.facebook.com/GadgetMyLove pentru discuții și articole din domeniu.

 

Comentarii