De Business

Punem punctul pe știi

Când se întoarce Blue Air la Iaşi? La mijloc sunt multe milioane de lei

miercuri, 10 martie 2021, 02:50
2 MIN
 Când se întoarce Blue Air la Iaşi? La mijloc sunt multe milioane de lei

Negocierile dintre conducerea Aeroportului şi reprezentanţii companiei sunt în toi n între timp, instanţa urmează să se pronunţe asupra cuantumului datoriei pe care operatorul de zbor o mai are de plătit regiei.

 

Procesele dintre Aeroportul Iaşi şi compania Blue Air continuă în instanţă, dar nu mai sunt atât de înverşunate ca în vremea vechii conduceri executive. Cel mai nou dintre ele, ajuns la Curtea de Apel Bucureşti, urmează să stabilească cu ce sumă va intra regia ieşeană în concordatul care reuneşte creditorii operatorului de zbor. Datoria companiei faţă de aerogara ieşeană a depăşit anul trecut 10 milioane de lei, care a revendicat în cadrul concordatului mai puţin de jumătate. Diferenţa a fost reclamată de directorul general de atunci prin acţiunile în instanţă care ar fi trebuit să fie oprite în momentul intrării Blue Air sub protecţia temporară a regimului de concordat. Amintim că operatorul românesc de zbor a obţinut încuviinţarea intrării în concordat, concomitent cu un ajutor de stat consistent. Momentan, pe Aeroportul Iaşi sunt doar două curse săptămânale ale companiei, spre Bucureşti.

Cititi si: Sinucideri învăluite în mister la baza ieşeană a BlueAir. O poveste amară de viaţă

De altfel, în cea mai aglomerată zi din săptămână, la Iaşi sunt doar patru perechi de zboruri, aterizare/decolare. Înainte de pandemie, în zilele pline erau peste 20 de curse. Ieri, s-a împlinit un an de la sistarea tuturor zborurilor spre şi dinspre Italia, printr-o decizie a guvernului de la Bucureşti. A fost doar începutul intrării în vrie a Aeroportului Iaşi – la fel ca toate aerogările din ţară şi din lume. Decretarea stării de urgenţă, la jumătatea lunii martie 2020, a stins, la propriu, luminile în terminalele de pasageri, iar lunile aprilie şi mai au consemnat doar câteva mii de pasageri fiecare, în loc de peste 100 de mii. Deşi traficul de pasageri pe tot anul trecut a fost de numai o treime faţă de 2019, regia ieşeană a reuşit să consemneze profit, mulţumită şi ajutorului de 6 milioane de lei acordat de guvern.

Cititi si: Blue Air: Plecăm din Iaşi! Situaţie de urgenţă maximă la Aeroport

Faţă de situaţia de acum un an, Aeroportul Iaşi are mai multe perspective de reluare a traficului. Pe lângă discuţiile în acest sens purtate de conducerea regiei cu cei de la Blue Air pentru revenirea la Iaşi, confirmate pentru ziarul nostru atât de directorul general interimar Vasile Stoicea, cât şi de consilierul juridic al companiei, Lufthansa a stabilit un cap de pod cu o nouă destinaţie (Frankfurt, din 21 mai). HiSky, o companie low-cost moldovenească, aduce, şi ea, Dublinul mai aproape de Iaşi, cu un zbor direct începând de la sfârşitul lunii aprilie. 

 

Comentarii